به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام الله علیها، سومین نشست شورای فرهنگ عمومی استان قم در سال ۱۴۰۲، شب گذشته به ریاست آیت‌الله سیدمحمد سعیدی و با حضور سیدمحمدتقی شاهچراغی استاندار قم، حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و جمعی از مدیران فرهنگی استان در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد.

در این جلسه تشریح وضعیت تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور، اقدامات دستگاه ها در حمایت از مجالس عزاداری ماه محرم و همچنین پیگیری اقدامات و مصوبات شورای فرهنگ عمومی در ساماندهی تبلیغات شهری مورد بررسی قرار گرفت.

آیت‌الله سعیدی تولیت حرم مطهر بانوی کرامت گفت: جریان کربلای معلی و اسارت خاندان و اهل‌بیت پیامبر اکرم (ص) بایستی به درستی برای احیای دین خداوند متعال استفاده و در مراسمات و برنامه‌های مذهبی و دینی این ملاک و معیار مدنظر قرار گرفته شود.

وی با بیان اینکه باید از مراسماتی که پیام احیاگرانه دینی ندارند صرف نظر شود، عنوان کرد: در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی استان نباید تفرقه فکری و عملی وجود داشته باشد و فعالیت‌ها در جهت امر احیای دین مبین اسلام انجام شود.

آیت‌الله سعیدی ابراز کرد: در این ایام، بحث امر به معروف و نهی از منکر که از اهداف قیام اباعبدالله الحسین (ع) است مورد تاکید بیشتری است که بایستی با رفتار شایسته و اخلاق مدارانه انجام شود و با توجه به آنچه که مورد تاکید امام حسین (ع) بوده باعث می‌شود تا زمینه‌ساز ظهور حضرت حجت (عج) شویم.

همچنین سیدمحمد تقی شاهچراغی استاندار قم در این جلسه مطرح کرد: برای ساماندهی تبلیغات شهری، اولویت بر مجوزهای جدید و بعد ساماندهی وضعیت گذشته است و بایستی اقدامات با رویکرد پیشگیرانه و اصلاحی انجام شود.

استاندار قم پس از گزارش دبیرخانه شورای تخصصی حوزوی شورای انقلاب فرهنگی در خصوص لزوم توجه به نقشه مهندسی فرهنگی کشور افزود: تحقق تدوین و اجرای برش استانی قم نقشه مهندسی فرهنگی کشور در شورای برنامه ریزی و کمیسیون های تخصصی پیگیری شود.

وی با اشاره به برپایی برنامه‌های فرهنگی و دینی همزمان با دهه اول محرم، بر ضرورت تسهیل امور هیئات و مراسمات عزاداری سیدالشهداء (ع) تاکید کرد و گفت: اقدامات خوبی در راستای ترویج فرهنگ حسینی در قم صورت گرفته است که نیاز است تمام دستگاه ها با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی در حمایت از طرح های مطرح شده اقدام نمایند.