به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، مهدی غلامرضایی در گفت و گویی خبری با اشاره به حضور گسترده عزادارن حسینی در روزهای نهم و دهم محرم در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها از آمادگی بخش بهداشت و درمان حرم مطهر برای خدمت رسانی به زائران و عزاداران حسینی در این دو روز خبر داد.

وی اظهار کرد: طبق روال هر ساله در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی همکاران ما در هلال احمر استان قم، ۱۱۵ استان قم، آتش نشانی استان قم و فوریت های پزشکی خود حرم مطهر تیم یکپارچه ای را برای امداد، نجات و ارائه فوریت های پزشکی در داخل و اطراف حرم مطهر تشکیل می دهند.

مدیر بهداشت و درمان حرم مطهر بانوی کرامت افزود: ۱۱۵ استان با ۴۵ نیرو، هلال احمر با ۹۰ نیرو و آتش نشانی با ۲۵ نیرو از ابتدای صبح تا ساعات پایانی شب آماده باش کامل هستند و تیم فوریت های پزشکی آستان مقدس بانوی کرامت نیز در داخل حرم با ۲۵ نیرو برای خدمت رسانی به مردم انجام وظیفه می کند.

وی با بیان اینکه نیروهای هلال احمر و فوریت های پزشکی در داخل حرم مطهر به صورت تیم های دو نفره ثابت و گشت پیاده حاضر هستند، خاطرنشان کرد: تیم های پشتیبانی خودرویی هم شامل آتشنشانی، آمبولانس و اتوبوس آمبولانس در میدان آستانه، بلوار بهار، خیابان شهید نمر و خیابان اراک مستقر هستند تا در صورت لزوم مورد استفاده قرار گیرند.

غلامرضایی ادامه داد: علاوه بر موارد ذکر شده گشت‌های موتورلانس نیروهای آتشنشانی و ۱۱۵ نیز در مناطق اطراف حرم مطهر گشت زنی و خدمت رسانی دارند.

وی افزود: دارالشفای حضرت معصومه سلام الله علیها در میدان آستانه نیز به صورت شبانه روزی فعال خواهد بود و در بخش های پزشک عمومی، تزریقات، پانسمان، جراحی سرپایی و داروخانه به زائران و عزاداران حسینی خدمت رسانی خواهند داشت.