به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، طرح الحاق و تفکیک ۱۲۶ هکتار از اراضی موقوفه آستان مقدس بانوی کرامت در شهر جعفریه پیش از ظهر امروز با حضور آیت الله سیدمحمد سعیدی تولیت این آستان مقدس و سیدمحمد آقامیری استاندار قم و جمعی از مسئولان استان قم توسط امیر حاجی‌زاده امینی معاون توسعه و بهره وری موقوفات آستان مقدس و حسین شیخ  شهردار جعفریه به امضا رسید.

حاجی زاده امینی معاون توسعه و بهره وری موقوفات آستان مقدس بانوی کرامت در گفت‌وگویی خبری درباره این طرح اظهار کرد: با توجه به نیاز شهر جعفریه به توسعه توافق شد که بخشی از زمین های موقوفه آستان مقدس بانوی کرامت که بایر است با حفظ مالکیت آستان مقدس به این شهر الحاق و تفکیک شود.

وی با تأکید بر اینکه این زمین ها از حالت موقوفه خارج نخواهد شد، افزود: در این طرح حدود ۲ هزار قطعه زمین به ساخت مسکن اختصاص خواهد یافت که براساس طرح مصوب ان شاءالله پس از طی مراحل قانونی الحاق و تفکیک، واگذاری قطعات بصورت هدفمند، با رعایت غبطه وقف و در نظر گرفتن طرح جهش مسکن صورت خواهد گرفت.

معاون توسعه و بهره وری موقوفات آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: این طرح در مراحل ابتدایی قرار دارد و با مساعدت استاندار و سایر مسئولان استان قم مراحل قانونی و اجرایی این طرح به سرعت انجام خواهد شد.