به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، هادی محمود نژاد در گفت‌وگویی خبری ضمن ارائه گزارشی از اقدامات موکب حرم مطهر بانوی کرامت در عمود ۱۰۸۰ مسیر نجف به کربلا گفت: ۱۳۰ نفر از خادمان، ۴۰ نفر از نیروهای هلال احمر استان قم و جمعی از اصحاب رسانه در این موکب خدمت‌رسانی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین علیه السلام در صحنه عاشورا تمام هستی خود را وارد میدان کردند، خاطرنشان ساخت: خداوند متعال در پاسخ به ایثارهای عاشورائیان، با پیاده روی اربعین از طفل صغیر تا پیرمرد را وارد میدان عرض ارادت به ساحت اهل بیت علیهم السلام نموده است.

وی با بیان این که تمام خادمان زائران اربعین، آبرومندانه و کریمانه به زائران حسین بن علی علیه السلام ارائه خدمت می‌کنند، خاطرنشان ساخت: در موکب حرم مطهر، خدمات به زائران اربعین حسینی، در حوزه های ۲۱ گانه و در ۸ بخش دنبال شد.

وی با اشاره به اینکه در موکب عمود ۱۰۸۰ مسیر پیاده روی نجف تا کربلا در عین خدمت به عموم زائران اربعینی، میزبان خانواده‌های شهدای مدافع حرم و جانبازان دفاع مقدس بودیم، یادآور شد: حضور زائران امسال پرشورتر از سال‌های گذشته و از همان روز دوم فعالیت موکب حرکت عظیم زائران آغاز شد و خادمان این موکب بالغ بر ۹۰۰ هزار خدمت را به زائران اربعینی سید الشهدا علیه السلام ارائه کردند به عنوان نمونه فقط در بخش تعمیرات، روزانه هفت هزار و ۵۰۰ خدمت ارائه شده است.

محمود نژاد در تشریح فعالیت‌های موکب آستان مقدس تصریح کرد: این موکب در حوزه‌های گوناگون مداحی و مراسمات، رسانه، خدمات و تعمیرات کیف و کفش، ایستگاه‌های صلواتی، لباسشویی، حوزه بهداشت و درمان،  دفاتر و نذورات، خدمات حوزه آی تی، آشپزخانه، روابط عمومی، حوزه فنی و مهندسی، کارپردازی، سفیران کریمه، برپایی محافل قرآنی،  پشتبانی عوامل ستادی، خیرین، بخش موتوری و… ارائه خدمت داشته است.

مدیر موکب آستان مقدس بانوی کرامت تصریح کرد: تمام خادمان در عین ارائه خدمات آبرومندانه همه همت و تلاش خود را برای ارائه خدمات بایسته به کار گرفتند؛ به گونه ای که در کنار طبخ روزانه بالغ بر سه هزار و ۵۰۰ قرص نان، هر روز ۱۸ هزار و ۵۰۰ پذیرایی از زائران صورت می گرفت.

وی با اشاره به این که درمانگاه موکب آستان مقدس در عمود ۱۰۸۰، با همکاری هلال احمر استان قم، خدمات ۲۴ ساعته و شبانه روزی را به زائران اربعین ارائه کرده است، گفت: در این ایام لحظه‌ای خدمت رسانی به زائران سید الشهدا متوقف نشد.

محمود نژاد در بخش پایانی سخنان خود ضمن اشاره به همراهی وصف ناپذیر خادمان اربعین حسینی حرم مطهر بانوی کرامت، تصریح کرد: بالغ بر ۹۰۰ هزار خدمت در موکب ۱۰۸۰ آستان مقدس ارائه و در حوزه اسکان علی رغم محدودیت فضا، خدمات ارزشمندی رقم زده شده است.