به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین نظری منفرد، شب گذشته در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت در شبستان امام خمینی(ره)، ضمن گرامیداشت هفته وحدت و سالروز ولادت با سعادت پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و امام صادق علیه السلام، اظهار داشت: خداوند متعال بشارت تولد پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله را از گذشته توسط انبیای اولی الاعظم به مردم داده بود و این طور نبود که پیامبر یک مرتبه در مکه مبعوث به رسالت شوند.

نظری منفرد در ادامه ضمن اشاره به فرازهایی از آیه ۱۵۷ سوره اعراف، در تبیین خصوصیات رسول الله صلی الله علیه و آله، تصریح کرد: خداوند متعال در این آیه شریفه در تبیین ویژگی های پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله می فرمایند؛ «پیامبری که آنان را به کارهای شایسته فرمان می دهد، و از اعمال زشت بازمی دارد و پاکیزه ها را بر آنان حلال و ناپاک ها را بر آنان حرام می کند، و بار تکالیف سنگین و زنجیره هایِ جهل، بی خبری و بدعت را که بر دوش عقل وجان آنان است برمی دارد».

وی با بیان این که انبیای الهی در عین کتاب با گفتار خویش نیز بشارت بعث رسول الله صلی الله علیه و آله را داده بودند، خاطرنشان کرد: قران کریم در آیه ۶ سوره صف در این رابطه می فرمایند؛ «وَإِذْ قَالَ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ يَا بَنِي إِسْرَائِيلَ إِنِّي رَسُولُ اللَّهِ إِلَيْكُمْ مُصَدِّقًا لِمَا بَيْنَ يَدَيَّ مِنَ التَّوْرَاةِ وَمُبَشِّرًا بِرَسُولٍ يَأْتِي مِنْ بَعْدِي اسْمُهُ أَحْمَدُ…»؛ حضرت عیسی(ع) نه تنها بشارت به بعث رسول الله صلی الله علیه و آله دادند، بلکه یکی از اسامی ایشان را نیز متذکر شدند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت افزود: کسانی که اهل دقت و پیروی از عقل بودند و پا روی هوای نفس گذاشتند، با شنیدن آیات قرآن این کتاب آسمانی با کمال خضوع و فروتنی سر طاعت بر حکم آن فرود آورند.

نظری منفرد در تبیین آیه شریفه «الَّذِينَ آتَيْنَاهُمُ الْكِتَابَ يَعْرِفُونَهُ كَمَا يَعْرِفُونَ أَبْنَاءَهُمْ وَإِنَّ فَرِيقًا مِنْهُمْ لَيَكْتُمُونَ الْحَقَّ وَهُمْ يَعْلَمُونَ»[۱]، تصریح کرد: کسانی که کتاب به آنان داده شده بود، همانطور که فرزندان خود را می شناسند، رسول الله صلی الله علیه و آله را می شناختند و می دانستند، ایشان پیامبر موعود است و آن را کتمان می کردند. امروز نیز در دنیایی که ما زندگی می کنیم، عده‌ای احمق این کتاب الهی که از اول تا آخرش حکمت و برای کسانی که در آن تامل کنند، درس، وسیله سعادت و کتاب هدایت است را آتش می زنند و از روی عناد و دشمنی و ناتوانی در مقابله با آیات الهی قرآن بدان بی حرمتی می کنند.

وی ضمن اشاره به حکمت ۱۸۸ نهج البلاغه، «مَنْ أَبْدَى صَفْحَتَهُ لِلْحَقِّ هَلَكَ»، با تأکید بر این که با خدا و کلام خدا نمی توان مبارزه نمود، اظهار داشت: دشمنان اسلام و احمق های روزگار تصور می کنند با حرکات احماقانه و سوزاندن قرآن، این کتاب آسمانی از میان می رود؛ چه بسا این حرکت شنیع گرایش آزاد اندیشان به آموزه‌های الهی را روز به روز افزایش می‌دهد. هر کسی در برابر حق بایستد هلاک می شود؛ قرآن کریم می فرماید، «هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ»[۲]؛ «وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا»[۳]؛ نمی توان با دین، اسلام و قرآن مبارزه نمود و این وعده الهی است.

نظری منفر در پایان سخنان خود بر اهمیت توجه به در گران‌مایه قرآن مجید و انس با آیات الهی تصریح و قرآن کریم را کتاب هدایت و نور صراط مستقیم و روشن کننده راه سعادت و خوشبختی توصیف نمود و اذعان داشت: خداوند متعال در آیه ۵۷ سوره یونس می فرماید؛ اى مردم، به يقين، براى شما از جانب پروردگارتان اندرز و درمانى براى آنچه در سينه‌هاست و راهنمايى و رحمتى براى مؤمنان است. انس با قرآن کریم و فهم و تلاوت آیات الهی روح و روان انسان را شفا داده، باعث می شود تا انسان انسان صالحی شود.


[۱]آیه ۱۴۶ سوره بقره

[۲]آیه ۳۳ سوره توبه

[۳]آیه ۸۱ سوره اسراء