به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم که عصر امروز در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد با تبریک میلاد پیامبر (ص) و امام صادق علیه‌السلام اظهار کرد: پیامبر (ص) قرآن و عترت را به‌رسم امانت به امت خود سپردند و فرمودند هرکس به این دو تمسک کند هیچگاه گمراه نمی‌شود؛ ولی گمراهان عالم تمام‌قد در مقابل این دو میراث بزرگ ایستادند و جز شکست چیز دیگری برای آنها نخواهد بود.

 وی با اشاره به سالروز ورود حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها به شهر مقدس قم، ابراز کرد: قم قبل از ورود حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها برای اهل‌بیت (ع) پر جاذبه و پر رمز و راز بود و مکتب اصیل اهل‌بیت (ع) به این شهر منتقل شده بود؛ ولی با ورود کریمه آل الله (س) به شهر قم این مکتب ارتقای جدی پیدا کرد.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه امام صادق علیه‌السلام قبل از میلاد کریمه اهل‌بیت (س) از حضور ایشان در شهر قم خبر دادند، گفت: حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها وقتی در مدینه بودند با جهاد تبیین تلاش می‌کردند حق را بیان کنند و بعد هم که مأموریت پیدا کردند از وطنشان هجرت کنند و مهاجر الی الله شوند و در شهر قم مستقر شدند و باعث خیروبرکت مضاعف برای این شهر شدند حرم اهل‌بیت عینیت پیدا کرد.

 وی با بیان اینکه با ورود کریمه اهل‌بیت (س) شهر قم رونق گرفت و تا کنون بر رونق این شهر افزوده شده است افزود: در این سرزمین پر ارزش مردان و زنانی تربیت شدند که از سوی خداوند و اهل‌بیت (ع) بر آنها سلام فرستاده شده و یکی از این افراد امام راحل بودند که انقلاب اسلامی ایران را شکل دادند.

 آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه باید در هر حوزه‌ای که هستیم تلاش کنیم تا بتوانیم قدوم این حضرت را گرامی بداریم افزود: قم باید هم از نظر شکل، صورت و معماری، هم از نظر عفاف، حجاب و زیست معنوی، هم از نظر علمی و فرهنگی، هم از نظر امنیت و نظم و هم از جهات اقتصادی متناسب با اهل‌بیت و به‌ویژه حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها باشد.

 وی شعار محوری ایام معصومیه را «در پناه اخت الرضا، اسوه عفاف و جهاد تبیین» اعلام کرد و گفت: حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها با حفظ عفاف اسوه بودند و با بیانات و رفتارشان جهاد تبیین کردند که باید این دو ویژگی بارز ایشان سرلوحه کار ما باشد.