به گزارش پایگاه خبری حرم حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، سردار میرحیدری در دیدار با آیت‌الله سعیدی که روز گذشته در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد با بیان اینکه مجموعه انتظامی قم گوش‌به‌فرمان ولایت در جهت انجام وظایف تعیین‌شده‌اش است، اظهار کرد: نیروی انتظامی همیشه از آمادگی کامل برای انجام مأموریت‌هایی که به او محول می‌شود برخوردار است.

 وی با اشاره به مأموریت‌هایی که نیروی انتظامی در سال جاری داشته است گفت: اول سال طرح نوروزی بود که باقوت اجرا شد و تلاش و سعی ما بر این بوده که ایام نوروز برای مردم شیرین رقم بخورد با کاهش حوادث و تلفات جانی و تأمین امنیت حرم مطهر، مسجد مقدس جمکران و پارک‌ها و بوستان‌ها قم این مأموریت انجام شد.

 فرمانده انتظامی استان قم دومین مأموریت نیروی انتظامی در سال جاری را طرح تابستانه عنوان کرد و گفت: تعطیلات تابستان باتوجه‌به کثرت تردد مسافران همکاران ما با تمام وجود در مسیرها و محورهای مواصلاتی، دروازه‌های ورودی و درون شهر قم نسبت به انجام مأموریت خود اقدام کردند.

 وی با اشاره به خدماتی که نیروی انتظامی در بحث اربعین ارائه کرد ابراز کرد: با تلاشی که بین دولت‌های عراق و ایران شکل گرفت و حضور فعال فرماندهی کل نیروی انتظامی بسیاری از موانعی که باعث اطاله وقت زائران در ارتباط با صدور گذرنامه و ترددشان از مرز وجود داشت مرتفع شد و رزمایش عظیم اربعین به‌خوبی رقم خورد.

 میرحیدری با اشاره به نقش مراسم دینی در سامان‌یافتن امور اجتماعی به مقایسه آماری فعالیت نیروی انتظامی قم در دو ماه محرم و صفر و دو ماه قبل از آن پرداخت و گفت: به برکت محرم و صفر قالب جرایم کاهش داشته است به‌گونه‌ای که سرقت‌های مهمه نزدیک به ۹ درصد، سرقت‌های خرد بیش از ۵ درصد و جمع سرقت‌ها ۷ درصد کاهش داشته است.

 وی افزود: در دو ماه محرم و صفر نسبت به دو ماه قبل از آن شرارت‌ها نزدیک به ۱۹ درصد، نزاع و درگیری ۱۱ درصد، قتل ۴۰ درصد و جرایم مربوط به مشروبات الکلی ۷۱ درصد کاهش داشته است.

 فرمانده انتظامی استان قم ادامه داد: تصادفات ما با وجود افزایش سفرها ۴ درصد کاهش داشته و ۱۶ درصد تلفات جانی و جان‌باختگان ما کم شده است که نشان می‌دهد هر جا به خدا و اهل‌بیت نزدیک می‌شویم برکاتش در همه حوزه‌ها خود را نشان می‌دهد.