به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد در ادامه جریان‌شناسی نفاق در عصر پیامبر (ص) بر اساس آیات سوره توبه اظهار کرد: خداوند در آیه ۷۸ این سوره می‌فرماید که مگر منافقان نمی‌دانند که خداوند از منویات، راز دل و سخنان در گوشی آنها آگاه است و بر اسرار آنها احاطه دارد.

 وی توبیخ منافقان پیمان‌شکن از سوی خداوند را به‌خاطر بینش غلط آنها درباره علم خدا به نیت‌ها و عملکرد آنها دانست و گفت: از نظر اسلام اگر نجوا برای امور خیر و اصلاح جامعه باشد خوب است؛ ولی در جمع مؤمنان درگوشی حرف‌زدن عملی شیطانی است و اثر تخریبی آن اندوهگین کردن و ناراحتی مؤمنان است.

 امام‌جمعه قم در خطبه دوم با بیان اینکه کسی که از خدا بترسد از غیر خدا نمی‌ترسد، اظهار کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید ای مسلمانان جهان، کشورهای اسلامی و گروه‌های فلسطینی چرا در راه خدا و نجات مردان، زنان و کودکانی که به دست ستمگران به خاک و خون کشیده می‌شوند به مقابله با دشمن بر نمی‌خیزید.

 سران استعمارگر غرب دست رژیم صهیونیستی را در انجام جنایت باز گذاشته‌اند

 وی با بیان اینکه امروز مردم غزه دستانشان به سمت خدا بلند است و برای رهایی از این ظلم به درگاه الهی دعا می‌کنند، گفت: در این دوران مقامات استعمارگر، بی‌وجدان و بی‌شرف غربی با ورودشان به رژیم صهیونیستی دست این رژیم کودک کش و متجاوز را در انجام جنایات بی‌سابقه‌اش باز گذشته‌اند تا با هدف قرار دادن زنان و کودکان و نسل‌کشی کم‌سابقه، اراده ملت فلسطین را تضعیف کند و از بین ببرد.

 آیت‌الله سعیدی ابراز کرد: مردم غزه با اعتماد به وعده خداوند که فرمود «کَمْ مِنْ فِئَةٍ قَلِیلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً کَثِیرَةً بِإِذْنِ اللَّهِ ۗ وَاللَّهُ مَعَ الصَّابِرِینَ» مقاومت خود ادامه می‌دهند و صهیونیست‌های متجاوز و حامیانشان بدانند که به حول قوه الهی و در آینده نه‌چندان دور جهان شاهد شکست بزرگ و نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود.

 امروز شعار مردم آزادی‌خواه جهان در دفاع از مردم بی‌دفاع غزه مرگ بر اسرائیل است

 وی تصریح کرد: متأسفانه سران دولت‌های اسلامی با مواجهه ضعیف و منفعلانه، تأخیر سؤال‌برانگیز در تشکیل اجلاس سازمان همکاری اسلامی و اکتفا به بیانیه‌های کم‌اثر موجب جرئت و جسارت رژیم صهیونیستی شده‌اند درحالی‌که شعار محوری مردم آزادی‌خواه در همه جهان در دفاع از مردم بی‌دفاع غزه مرگ بر اسرائیل است.

 امام‌جمعه قم ادامه داد: امروز مردم در نقاط مختلف دنیا با مشت‌های گره‌کرده بر سر حامیان رژیم متجاوز و کودک کش صهیونیستی فریاد مرگ بر آمریکا را سر می‌دهند همان گونه که نسبت به حامی دیرین رژیم صهیونیستی که اساس و بنیان این جنایت را گذاشته است شعار مرگ بر انگلیس را فریاد می‌زنند.

 وی ابراز کرد: سلام خدا بر مردم مسلمان، مبارز و مقاومت غزه که پرچم‌دار عزت و غیرت و طلایه‌داران شکست نهایی صهیونیست غاصب هستند.

 آیت‌الله سعیدی با اشاره به اینکه امروز روز میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و روز سه‌شنبه ولادت امام حسن عسکری (ع) است یان دو مناسبت را تبریک گفت و ادامه داد: پنجشنبه ۱۰ ربیع‌الثانی و ۴ آبان سالروز شهادت حضرت معصومه (س) است؛ امامزاده‌ای انقلابی که در سایه نظریه انسان ۲۵۰ساله تمام توان خود را به کار گرفت تا جایی که در مسیری که جدش امام صادق (ع)، پدرش امام کاظم (ع) و برادرش امام رضا (ع) ترسیم کرده بودند دختری نمونه، تأثیرگذار و تمدن‌ساز شد.

 وی در پایان گفت: از رسانه ملی و شبکه‌های مختلف ملی و استانی که با تمام توان و تعهد خود به صحنه آمدند تا اخبار و حوادث روز و پیام رهبر معظم انقلاب، مراجع و علما و مردم متدین ایران را هنرمندانه به گوش جهانیان برسانند تشکر می‌کنم.