به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار با علامه سید کلب جواد نقوی رئیس مجمع علمای شیعیان هندوستان و جمعی از مدیران حوزه‌های علمیه این کشور که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: با توجه‌ به روایات، قم آشیانه آل محمد(ص) است و با حضور این بانو در قم بر قداست این شهر افزوده شد.

 وی با بیان اینکه اگر ما بتوانیم پایه‌های فکری و اعتقادی خود را محکم کنیم در سایر امور زندگی نیز استحکام خواهیم داشت، افزود: محکم کردن پایه‌های اعتقادی به انسان امنیت می‌دهد؛ اگر انسان یقین بداند که جز خدا هیچ قدرتی وجود ندارد، وارد دژی مستحکم می‌شود که انسان را از خطرات این جهان و جهان آخرت حفظ می‌کند.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه وقتی اعتقادات انسان درست و با عمل همراه باشد در دیگران تأثیر می‌گذارد، گفت: در مقابلِ انسان‌هایی که کلام خدا را باور دارند، آن را تبلیغ و به آن عمل می‌کنند، همیشه افرادی هستند که مانع می‌شوند و این مانع‌تراشی‌ها نباید انسان را در مسیرش دلسرد کند.

وی با بیان اینکه نباید بگذاریم مردم به مرحله قساوت قلب برسند، گفت: قبل از اینکه مردم به مرحله قساوت برسند باید آنها را موعظه کنیم؛ زیرا قساوت قلب مانع بزرگی بر سر تأثیرگذاری است؛ در زمان حضرت ابراهیم(ع) به‌قدری قلوب مردم قساوت گرفته بود که ایشان برای ازبین‌بردن آن بت‌های ظاهری را شکستند؛ ولی سبب بیداری آنها نشد و ایشان را به آتش انداختند و بعد هم از شهر بیرون کردند.

 آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه نباید وجود موانع و عدم تأثیرگذاری ما را از ابلاغ رسالت الهی ناامید کند، گفت: کسی که لباس سربازی امام‌زمان (عج) را می‌پوشد باید حواسش باشد که کار را برای رضای خدا انجام دهد و به دنبال تأثیرگذاری باشد تا در این مسیر موفق شود.

گفتنی است این دیدار به همت مرکز آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی جامعه المصطفی العالمیه انجام شد و این علما که از تأثیرگذاران شیعیان در هندوستان هستند برای گذراندن دوره‌های کوتاه‌مدت به ایران دعوت شده‌اند.