به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، سید محمد آقامیری در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قم که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، موضوعات فرهنگی استان قم را از اولویت‌های استانداری دانست و ابراز کرد: عمده فعالیت‌های ما در حوزه امور فرهنگی در همه ابعاد آن است و به دنبال تغییر فضای فرهنگ و سیما و منظر شهری در قم هستیم.

 وی با تأکید بر اینکه هر اقدامی که در استان انجام می‌شود الزاماً باید پیوست فرهنگی داشته باشد، گفت: موضوع کتاب و کتاب‌خوانی از موضوعات ارزشمند فرهنگی است که باید برای توسعه و تشویق فرهنگ کتاب‌خوانی ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های استان در این زمینه تقویت شود.

 استاندار قم با اشاره به کم‌بودن فضای کتابخانه‌ای در استان قم، افزود: بنده به‌عنوان خادم استان قم تمام‌قد آمادگی دارم که از طرح‌های فرهنگی حمایت کنم و از افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند قدردانی و پشتیبانی کنم.

 وی ابراز کرد: برای کار فرهنگی باید از مهدکودک تا دانشگاه برنامه منسجم و مستمر داشته باشیم و اگر این برنامه مستمر نباشد می‌تواند کارهایی که در سایر حوزه‌ها هم انجام می‌شود را ضایع کند.

 آقامیری با تأکید بر اینکه نباید همه مسائل را به بودجه گره بزنیم، گفت: ما اگر منتظر بودجه باشیم و کاری انجام ندهیم دشمن در تک‌تک خانه‌های ما وارد می‌شود و بر مغز و تفکر بچه‌های ما تأثیر می‌گذارد و ما هنوز درگیر بودجه و این مسائل خواهیم بود.

 وی افزود: یکی از زیرساخت‌های اساسی برای مدیریت فرهنگی فرزندان ما داشتن فضاهای ورزشی و مناسب و سرپوشیده است که ما بنا را گذاشته اینم که تا یک سال آینده ۷۵ سالن ورزشی در استان بسازیم که ساخت ۲۵ سالن را سپاه تقبل کرده و ۵۰ سالن را هم ما از طریق بودجه‌های عمرانی و کمک بخش خصوصی به اتمام خواهیم رساند.