به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار با مسئولان همایش ربیع الشهاده که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد اظهار کرد: خروجی این اجلاس‌ها و همایش‌ها باید احیاء امر اهل‌بیت (ع) و ترویج و نشر معارف آنها به‌صورت مکتوب و ماندگار باشد.

 وی تشکیل مجالس تحت زعامت مرجعیت نجف حضرت آیت‌الله سیستانی و سایر علما را بسیار خوب و مهم دانست و گفت: این مجالس نیاز به مراقبت دارند؛ زیرا افرادی هستند که قصدشان نفوذ در این مجالس است تا نگذارند که اهداف اهل‌بیت محقق شود.

 وی بر لزوم احصای خصوصیاتی که مجالس اهل‌بیت باید داشته باشد از روایات تأکید کرد و افزود: خوب است که هر سال یک محور از اهداف اهل‌بیت موردتوجه قرار گیرد تا خروجی بهتری داشته باشد.

 وی افزود: باید نسبت به اهداف و گفتمان اهل‌بیت (ع) در عرصه‌های مختلف تبیین صورت گیرد تا شبهاتی که در ذهن برخی افراد به وجود می‌آید پاسخ داده شود و این همایش‌ها از حالت تشریفاتی بودن خارج شود.

 وی با بیان اینکه هدف امیرالمؤمنین (ع) از جنگ‌هایی که در طول دوران حکومت خود داشتند را پاک‌کردن جامعه از آلودگی و حب شهوات دانست و افزود: باید در همایش‌هایی نظیر همایش ربیع الشهاده به شبهاتی که پیرامون اهداف و عملکرد اهل‌بیت ایجاد می‌شود پاسخ داده شود و اهداف اهل‌بیت تبیین شود.

 گفتنی است این همایش با حضور علما و اندیشمندانی از بیش از ۵۰ کشور در ایام میلاد امام حسین علیه‌السلام به میزبانی عتبه حسینی در کربلای معلا برگزار می‌شود.