به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد میرزامحمدی شب گذشته در سخنرانی محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت، ضمن اشاره به رسالت مشترک انبیای الهی به فرازهایی از آیات سوره حدید اشاره و اقامه قسط و عدل در جامعه بشری را مهم‌ترین هدف بعثت انبیا توصیف نمود و اظهار داشت: آیه ۲۵ سوره حدید بر این نکته تصریح دارد که انبیا به دو سلاح زبان تبلیغ و زبانه تیغ برای مقابله با طاغوت زمان مسلح شدند.

 وی افزود: انبیای الهی در مرحله اول در حوزه تبلیغ زبانی که امروز از آن به جهاد تبیین یاد می‌شود، به تبیین و تبلیغ مکتب نورانی وحی و ولایت الهی که همان توحید است، برخاستند و در مقام ضرورت نیز در مقابل طواغیت به درگیری مسلحانه پرداختند.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت یادآور شد: انبیا تنها موعظه‌گر و صرفاً منادی مناسک عبادی نبودند؛ بلکه با جریان سیاست، ولایت و حاکمیت طاغوت زمان درگیری مستقیمی داشتند؛ از این روست که برخی تبعید، شکنجه و اکثرا به شهادت رسیدند.

 میرزامحمدی با اشاره به اینکه وجود نازنین حضرت مهدی(عج) به آرزوی تحقق آرمان‌های الهی انبیا، عینیت خواهند بخشید، اظهار داشت: امام‌زمان(عج) در دولت خودشان با همین دو عنصری که انبیا برای اقامه قسط و عدل در جامعه پیاده می‌کردند، مدیریت جامعه را پیش خواهد برد.

 وی بر اهمیت توجه توأمان به بعد فرهنگی و نظامی انتظار تصریح نمود و یادآور شد: حضرات معصومین علیهم‌السلام در بعد فرهنگی انتظار ما را به تقوا، خویشتن‌داری، پرهیزکاری، ترک محرمات، بندگی خدا و خودسازی دعوت می‌کنند؛ لذا منتظر حقیقی حضرت در درجه اول باید در زمره انسان‌های مومن، صالح و اهل عمل باشد؛ چراکه انتظار وادی عمل است که از حالت قلبی، عاطفی و روحی عبور نموده در حوزه اعمال، کردار و استفاده از اعضا و جوارح معنا می یابد.

وی تصریح کرد: انتظار بدون عمل احتضار است؛ بنابراین منتظر حقیقی هم باید به خودسازی بپردازد و هم جامعه دینی و ایمانی را برای تحقق آرمان ظهور آماده سازد.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه جلوه دوم انتظار که ناظر بر بعد نظامی است در حاکمیت خدا و در رهبری و زعامت ولی خدا معنا پیدا می‌کند، اظهار داشت: ولی خدا در برابر حاکمان طاغوت باید بالاترین قدرت را داشته باشد، تا در مقابل هجمه‌ها و دشمنی‌های حکومت طاغوت سر تسلیم فرو نیاورد.

 وی افزود: امام خمینی(ره) در پیام نوروزی سال ۵۹ به فرزندان ملت تصریح کردند؛ به دستی قرآن و به دستی سلاح بگیرید، تا دشمن حتی تصور هجمه به ایران اسلامی را در تخیل خود ایجاد نکند؛ «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ». اینکه قران کریم به آمادگی تمام عیار نظامی در برابر دشمن دعوت می‌کند، برای آن است که دشمن خدا و دشمن دین باید از مقابله با حاکمیت دین بترسد؛ اسلام نباید خار و زبون باشد.

 میرزامحمدی با اشاره به اینکه فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها جهاد فی سبیل الله را مظهر عزت و اقتدار اسلامی ذکر نموده‌اند، اظهار داشت: انتظار بدون قدرت و حاکمیت آن انتظاری نیست که آرزوی انبیا و اولیای الهی را به منصه ظهور برساند.

 سخنران محفل معارفی حرم مطهر یادآور شد: ائمه اطهار علیهم السلام در مقام ضرورت انسان‌هایی نبودند که با طاغوت زمان اهل مماشات باشند؛ اگر جامعه به بلوغ رسیده و ظرفیت وجود داشت ائمه اطهار علیهم السلام همچون امام علی، امام حسن و امام حسین علیهم السلام در برابر طاغوت زمان ایستادگی کردند و دیگر اهل بیت(ع) که مامور به قیام نبودند، به گونه‌ای عمل نمودند که توسط حاکمان جابر به شهادت رسیدند.

 وی تقویت ایران قوی، پیشتازی و اقتدار در صنعت و تسلیحات نظامی را نص صریح قرآن و سیره مشترک تمام انبیا و اهل بیت علیهم السلام دانست و اظهار داشت: آنچه که امامین انقلاب بر اهمیت قدرتمندی نظام اسلامی بیان می‌کنند، ناظر به این فرمول قرآنی است و انتخابات نیز یکی از برترین جلوه های اقتدار، عزت و سربلندی ایران اسلامی است.

 میرزامحمدی افزود: در کشوری که مبتنی بر مدل جمهوری اسلامی حکومت عدل و داد الهی را اقامه می‌کند؛ مردم مهمترین نقش حاکمیتی را در حضور پای صندوق‌های رای دارند؛ زیرا انتخابات مهمترین پشتوانه سیاسی، نظامی و اقتدار ایران اسلامی است.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر این که حضور در انتخابات ایران اسلامی را در برابر مکرها و شیطنت‌های داخلی و خارجی بیمه می کند، یادآور شد: ملت غیور ایران علیرغم تمام تحریم‌ها و ظلم‌ها؛ همواره با اعتقاد به ذات اقدس الهی، پای پرچم عدالت الهی ایستاده‌اند.

 وی افزود: امروز جمهوری اسلامی تنها حاکمیت اسلامی است که در مسیر تجلی آرزوی تمام انبیا و اولیای الهی زمینه ساز حکومت مهدوی است و تمام مسلمین عالم چشم امیدشان به این حکومت است؛ علیرغم تمام نابسامانی‌های اقتصادی، خیانت‌های نااهلان و ضربه‌های آنها به انقلاب، مردم عزیز، غیور، انقلابی و مومن ایران ایستاده‌اند.

 میرزامحمدی در بخش پایانی سخنان خود ضمن تأکید بر اینکه ایران هر اندازه مقتدرتر باشد، حاکمیت اهل بیت علیهم السلام پرتوان‌تر خواهد بود، اظهار داشت: هر اندازه ایران با استقامت بایستد و به سمت قله‌ای که نزدیک است حرکت کند؛ حاکمیت طاغوت رنگ و لعاب خواهد باخت و مردم دنیا نیز به لذایذ بندگی خدا اشراف پیدا خواهند نمود.