به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، خادمان حرم مطهر بانوی کرامت در بخش‌های مختلف آماده پذیرایی و خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران در ایام ماه مبارک رمضان و آغاز سال جدید شمسی شدند.

 بر اساس این گزارش خادمان بخش‌های خدماتی از جمله انتظامات و دربانی، واحدهای سالمندان، کفشداری، امانت‌داری، اشخاص و اشیای گمشده و سایر بخش‌ها با فراخوان خادمان افتخاری آماده ارائه خدمات بهتر و بیشتر به زائران هستند و در بخش رفاه زائر نیز بسترهای مناسبی برای اسکان زائران نوروزی و ارائه راهنمایی‌های لازم به زائران فراهم شده است.

 همچنین در بخش فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت نیز مراسم ویژه ماه مبارک رمضان شامل ترتیل‌خوانی و سخنرانی‌های معارفی، فضاسازی حرم مطهر، اجرای برنامه‌های ویژه کودک و نوجوان، ویژه‌برنامه‌های رسانه‌ای، اجرای برنامه‌های متنوع برای زائران بین‌المللی و بانوان و همچنین ارائه خدمات فرهنگی از جمله برگزاری اردوهای حرم‌شناسی و نمایشگاه‌های مختلف و ارائه خدمات مشاوره، فعالیت هادیان کریمه و فعالیت اتاق عقد در ماه مبارک رمضان و ایام نوروز تدارک دیده شده است.

 علاوه بر موارد فوق خادمان مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر با ارزیابی مرتلان و ضبط برنامه های تولیدی آماده برگزاری ویژه‌برنامه‌های قرآنی در ماه مهمانی خدا و بهار قرآن شدند و در بخش کتابخانه، موزه و مرکز اسناد نیز خدمات ویژه ماه رمضان و نوروز به زائران ارائه خواهد شد.

 خادمان بخش اجرایی و فنی مهندسی حرم مطهر بانوی کرامت نیز در ایام ماه مبارک رمضان با ایجاد زیرساخت‌های مناسب رفاهی برای پذیرایی از زائران و مجاوران و همچنین در مباحث فناوری اطلاعات و موارد دیگر زیرساختی از جمله تأمین آب آشامیدنی، تهویه مناسب، تأسیسات برقی و دیگر موارد آماده خدمت‌رسانی هرچه بهتر به مردم شریف قم و زائران حرم کریمه اهل‌بیت (س) هستند.

 گفتنی است خادمان حرم مطهر بانوی کرامت در مهمان‌سرای حضرتی در طول ماه مبارک رمضان پذیرای روزه‌داران خواهند بود و علاوه بر توزیع غذای گرم افطاری و سحری به توزیع افطاری ساده در میان نمازگزاران حرم مطهر خواهند پرداخت و در کنار آن موکب‌هایی برای توزیع افطاری در صحن های حرم مطهر برپا خواهند شد.

 خادمان در بخش هدایا و نذورات حرم مطهر پذیرای زائران و مجاوران خواهند بود و خادمان بخش حراست نیز در کنار سایر نیروهای حفاظت حرم مطهر به زائران و مجاوران در بخش تأمین امنیت خدمت‌رسانی خواهند داشت.

 همچنین درمانگاه حرم مطهر بانوی کرامت در ایام ماه مبارک رمضان و نوروز فعالیت خواهد داشت و خادمان بخش اورژانس و خدمات درمانی و بهداشتی حرم مطهر به تأمین رفاه حال زائران کمک خواهند کرد.

خادمان بخش روشنایی حرم مطهر نیز با غبارروبی لوسترها و تعویض لامپ‌ها در بخش تأمین نور کافی در حرم مطهر کمک کردند و خادمان بخش فرش نیز با شست‌وشو، تعمیر و رفوی فرش‌های حرم مطهر مهیای پذیرایی از زائران در ماه مهمانی خدا و ایام نوروز شدند.

 لازم به ذکر است خادمان بخش‌های خدماتی، پشتیبانی و اقتصادی نیز با ارائه خدمات لازم به برگزاری هرچه بهتر و بیشتر برنامه‌های حرم مطهر در ماه مبارک رمضان و ایام نوروز کمک می‌کنند.