استاد حوزه علمیه خواهران گفت: ماه رجب ماه تمرین برای گناه نکردن است و تنها کسی که فضیلت ماه رجب و شعبان را درک می کند می تواند وارد ماه رمضان شده و فضیلت این ماه بسیار عزیز را درک کند.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم احمد پور در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها با بیان اینکه انسان برای اینکه از گناه دور شود باید تمرین کند، گفت: برای دور شدن از گناه کافی است که انسان سه روز از انجام یک گناه خودداری کند و زمانی که فرد در این مدت از گناه خودداری کرد پرهیز از گناه  مانند یک ملکه در ذهن او جای می گیرد.

وی با اشاره به اینکه گناه انسان را از مسیر بندگی خدا دور کرده و او را در مسیر شیطان قرار می دهد، افزود: اگر می خواهیم که عمر طولانی و پر برکت داشته باشیم باید به شدت از گناه پر هیز کنیم زیرا هیچ چیز مانند گناه عمر انسان را کوتاه نمی کند.

استاد حوزه علمیه خواهان تصریح کرد: خداوند در سال چند ماه را به صورت ویژه قرار داده است تا در این ماه بندگان دست از گناه شسته و در مسیر عصمت و پاکی قرار گیرند که یکی از این ماه ها، ماه رحب است.

احمد پور ماه رجب را یکی از با فضیلت ماه ها برای مؤمنان عنوان کرد، گفت: در قیامت از انسان در مورد این ماه پرسیده می شود و هر کس که فضیلت ماه رجب را دریافته باشد به بهشت بی انتهای خداوند و نعمات ابدی آن وارد می شود.

وی افزود: رجب ماه آمادگی و دروی از گناه است و خداوند در این ماه بندگان خود را مورد مغفرت قرار می دهد به همین دلیل یکی از مهم ترین ذکرهای این ماه استغفار و توبه از گناه است.

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: ماه رجب ماه تمرین برای گناه نکردن است و تنها کسی که فضیلت ماه رجب و شعبان را درک می کند می تواند وارد ماه رمضان شده و فضیلت این ماه بسیار عزیز را درک کند.

احمد پور ماه رمضان را ماه رسیدن به بندگی خداوند عنوان کرد، یادآور شد: رمضان ماه آمادگی نیست بلکه رمضان ماه رسیدن به بندگی خداوند است؛ بنابراین برای ورود به رمضان باید از فضایل ماه رجب و شعبان استفاده کرد.

انتهای پیام/۱۱۲