به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد مشرف در گفت‌وگویی خبری با اشاره به اجرای بیش از ۱۱۰ عنوان برنامه در حرم مطهر در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در طول ماه مبارک رمضان بخش‌های مختلف معاونت فرهنگی حرم مطهر ویژه‌برنامه‌های متنوعی را برای اقشار مختلف مردم در سنین مختلف برگزار می‌کند.

 وی ابراز داشت: اداره امور بین‌الملل آستان مقدس بانوی کرامت در طول ماه مبارک رمضان ویژه‌برنامه‌های پسران و دختران ماه نور را ویژه نوجوانان اردوزبان و عرب‌زبان برگزار می‌کند و در مناسبت‌های مختلف ماه مبارک رمضان برنامه‌های معارفی به زبان‌های عربی و اردو خواهد داشت.

معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت افزود: همچنین دوره معارفی ویژه بانوان اردوزبان، برگزاری مراسم روزانه ویژه کاروان‌های اردوزبان و عرب‌زبان و برگزاری حلقه‌های معرفت به‌صورت روزانه به زبان‌های عربی و اردو از جمله برنامه‌های اداره امور بین‌الملل آستان مقدس بانوی کرامت در ماه مبارک رمضان است.

 وی ادامه داد: در طول ماه مبارک رمضان نماز جماعت صبح حرم مطهر در دو نوبت به امامت حجت‌الاسلام‌والمسلمین مشرف و حجت‌الاسلام حق جو، نماز جماعت ظهر در یک نوبت به امامت آیت‌الله سعیدی و نماز جماعت مغرب و عشا در دو نوبت به امامت آیت‌الله مسعودی علوی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین دارابی در شبستان امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

 مشرف با اشاره به برگزاری مراسم ترتیل‌خوانی عمومی به همراه تفسیر حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج ابوالقاسم و ترتیل‌خوانی بانوان، نوجوانان و حافظان در حرم مطهر بانوی کرامت گفت: هر روز سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی بعد از نماز عصر، سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین ماندگاری در دهه دوم قبل از نماز مغرب، سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی هر شب ساعت ۲۳ و مناجات خوانی با نوای مهدی سلحشور در حرم مطهر برگزار می‌شود.

 وی اضافه کرد: کتابخانه آستان مقدس نیز با اجرای فعالیت‌های ویژه ماه مبارک رمضان از جمله برپایی نمایشگاه قرآن، تشکیل ایستگاه‌های کتاب‌خوانی با موضوعات مرتبط با قرآن کریم، برگزاری مسابقات قرآنی، برگزاری نشست‌های قصه‌گویی و جمع‌خوانی کتاب‌های مرتبط با قرآن کریم در ماه مبارک رمضان فعالیت خواهد داشت.

 رئیس ستاد آیین‌های فاطمی گفت: موزه آستان مقدس بانوی کرامت نیز برگزاری نمایشگاه هنر خطاطی از آثار بسم‌الله الرحمن الرحیم، رونمایی و معرفی یکی از قرآن‌های نفیس و اجرای طرح‌های ویژه موزه گردی در ایام نوروز را در ماه مبارک رمضان در دستور کار خود دارد.

 وی با اشاره به اجرای ویژه‌برنامه‌های کودک و نوجوان در ماه مبارک رمضان در حرم مطهر بانوی کرامت گفت: برپایی نمایشگاه کودک، پذیرش کودکان در رواق کودک هم‌زمان با ترتیل‌خوانی عمومی قرآن، برپایی نمایشگاه نوجوان فاطمی، برگزاری اعتکاف دانش‌آموزی، اجرای ویژه‌برنامه‌های یک فنجان نوجوانی، مهمانی ملکوت و افطاری روزه اولی‌ها و تولید برنامه رسانه‌ای “آستان” برای پخش در شبکه امید در شبهای قدر از جمله فعالیت‌های واحد کودک و نوجوان حرم مطهر در ماه مبارک رمضان است.

 مشرف افزود: واحد مشاوره حرم مطهر بانوی کرامت نیز هر روز صبح و عصر به روی مراجعان باز خواهد بود و علاوه‌برآن برگزاری کارگاه خانواده، برگزاری ویژه‌برنامه پرسمان خانواده هر شب ساعت ۲۲ برای عموم زائران و فعالیت هادیان کریمه در دو نوبت صبح و شب در ورودی‌های حرم مطهر را دنبال خواهد کرد.

 وی ادامه داد: واحد خدمات فرهنگی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت نیز در ماه مبارک رمضان با پاسخگویی شرعی و اعتقادی و تصحیح قرائت نماز در دفاتر ثابت و سیار پاسخگویی حرم، بیان احکام بین الصلاتین، اجرای گردش‌های حرم‌شناسی در صحن‌های حرم مطهر، برگزاری کارگاه شخصیت‌شناسی حضرت معصومه (س) در سالن امام خامنه ای، برگزاری نشست‌های بصیرتی در مقبره شیخ فضل‌الله نوری، و برپایی نمایشگاه نوروز و رمضان در ورودی درب‌های ۱ و ۲ حرم مطهر فعالیت خواهد داشت.

 معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت ابراز کرد: اداره رسانه و فضای مجازی حرم مطهر نیز بیش از ۱۸۰ محتوای تولیدی از جمله کلیپ، برنامه‌های تلویزیونی کوتاه و بلند، عکس نوشت، موشن‌گرافی، آگهی تلویزیونی و موارد دیگر تولید کرده که به‌تدریج در طول ماه رمضان در کانال‌ها و صفحات مجازی آستان مقدس بانوی کرامت بارگذاری می‌شود.

 وی گفت: همچنین هر روز سخنرانی‌ها و ویژه‌برنامه‌های مناسبتی حرم مطهر از شبکه‌های مختلف ملی و بین‌المللی از جمله شبکه قم، شبکه هدایت، شبکه سه، شبکه قرآن، رادیو قرآن، شبکه یک، شبکه دو، شبکه امید و شبکه‌های استانی به‌صورت تولیدی و زنده پخش خواهند شد.

 مشرف با بیان اینکه واحد امور فرهنگی بانوان در ماه مبارک رمضان طرح «ایران جوان» را با محوریت عفاف و حجاب، فرزندآوری و تبیین مباحث معرفتی و بصیرتی اجرا می‌کند، افزود: این طرح در قالب‌های متفاوت برای چهار گروه سنی خردسال، کودک، نوجوان و بزرگسال هر شب بعد از افطار تا ساعت ۲۲ در صحن‌های حرم مطهر با مرکزیت، صحن امام رضا علیه‌السلام اجرا خواهد شد.