به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم، در بیان نکات تفسیری جزء چهارم در محفل جزء خوانی حرم مطهر بانوی کرامت، ضمن اشاره به فراز « وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ» از آیه ۱۳۹  سوره آل عمران با بیان اینکه این آیه از آیات پویش طرح ملی زندگی با آیه ها است، اظهار داشت: این آیه شریفه تصریح می کند که اگر حقیقتا مومن باشید نباید سست و اندوهگین شوید؛ چرا که دست برتر و پیروزی نهایی از آن مومنان واقعی خواهد بود.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که این آیه شریفه بعد از جنگ احد که به حسب ظاهر با شکست مسلمانان همراه بود نازل شد و خداوند در این شرایط به مومنان بشارت پیروزی و برتری دادند، خاطرنشان کرد: این آیه شریفه تصریح می کند که شکست های مقطعی نباید شما را از حرکت کلی به سمت قله های پیروزی غافل سازد.

وی در ادامه به ویژگی های ایمان بایسته در نگاه اسلام اشاره نمود و با تأکید بر این که ایمان مطلوب ایمانی است که همراه با عمل و آگاهانه باشد، اظهارداشت: ایمان مطلوب ایمانی دلبخواهی و گزینشی نیست؛ ایمان واقعی انسان را در مسیر کسب پیروزی‌های بزرگ قرار می‌دهد؛ در جنگ بدر که تعداد مشرکان سه برابر مسلمین و تجهیزات مسلمین بسیار ناچیز بود، سرانجام پیروزی از آن مسلمین و شکست برای کفار بود.

حاج ابوالقاسم در ادامه ضمن اشاره به فرازهایی از آیات ۱۲۴ و ۱۲۵ سوره آل عمران، در رابطه با یادآوری بشارت پیروزی جنگ بدر، خاطرنشان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم تصریح می کند؛ اگر اهل صبر و تقوا باشید، ذات اقدس الهی شما را با هزاران فرشته یاری خواهد نمود.

وی به دلایل عدم یاری فرشتگان الهی در جنگ احد و تفاوت آن با جنگ بدر اشاره و با بیان این که در جنگ بدر مسلمانان به ایمان خود پایبند و مطیع پیامبر بودند و با تمام وجود، با صبر و تقوا وارد میدان شدند، اظهار داشت: در جنگ احد برخی دنیاطلب شده سنگر مسئولیت را به طمع جمع کردن غنائم رها کردند و نتیجه آن شکست ظاهری در جنگ احد شد.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر با تأکید بر این که شکست های ظاهری جبهه مومنین نباید موجب غفلت از جریان حتمی و قطعی سنت الهی که در یاری مومنان است، شود، تصریح کرد: بر اساس سنت حتمی الهی، مومنان قطعا پیروز میدان هستند.

حاج ابوالقاسم با اشاره به این که در جریانات اتفاقات انقلاب اسلامی بارها و بارها شاهد تجلی این آیه نورانی بوده و این سنت الهی را تجربه کرده ایم، یادآور شد: وقتی مردم همراه امام جهاد کرده، تقوا به خرج دادند، خدا به یاری ملت آمد و در واقعه طبس نیز خدا ماموران خود را در قالب شن های بیابان به کمک ملت سرافراز ایران فرستاد؛ در طول جنگ تحمیلی و حتی علی‌رغم میلیاردها دلار هزینه علیه ملت ایران، دشمن نتوانست مانع حرکت روز افزون انقلاب اسلامی شود.

وی با بیان این که تفکر انقلاب اسلامی امروز در سرتاسر عالم طنین انداز شده است، اظهار داشت: امروز ملت های آزاده در سراسر جهان از واشنگتن و لندن گرفته تا شرق و کشورهای آفریقایی همه و همه همراه با جمهوری اسلامی در دفاع از مظلومان فلسطین یکصدا شده اند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت در بخش دیگری از سخنان خود به نمونه هایی از امدادهای غیبی و تجلی سنت الهی در گستره تاریخ به ویژه دوران انقلاب اسلامی و به خصوص عرصه دفاع مقدس اشاره نمود و اظهار داشت: پس از دفاع مقدس دشمنان در قالب جدید و با لباس داعش مجددا وارد کارزار مقابله با انقلاب اسلامی شدند که با میدان‌داری و ایثار جوانان مسلمان این نقشه شوم شکست خورد.

وی با بیان این که آمریکا میلیاردها دلار در عراق هزینه کرد تا این کشور را به سیطره خود در آورد، اظهار داشت: هرکجا مومنان خالصانه پای کار آمدند؛ خداوند متعال کمکشان کرد؛ حتی در جریان جنگ ۳۳ روزه لبنان نیز اتفاقات عجیبی روی داد که همه مصداق بارز امداد غیبی صابران و تقوا پیشگان است.

حاج ابوالقاسم یادآور شد: امروز که رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی با قریب به ۴ ماه جنایت و حمایت های دول غربی و دریافت بیشترین کمک های تسلیهاتی و قتل عام بیش از ۳۰ هزار زن و کودک، نتوانسته از پس یک گروه مجاهد بر آید، نشان دهنده امدادهای غیبی است.