به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی ماندگاری در محفل معارفی امشب حرم مطهر بانوی کرامت اعتماد به خدا را نخستین و مهم‌ترین ویژگی مکتب شهدا توصیف نمود و اظهار داشت: اگر به خدا اعتماد داشته باشیم در فرزندآوری عقب‌نشینی نخواهیم کرد؛ خداوند متعال در آیات قرآن تصریح می‌کند که خرج بچه را می‌دهیم و تجربه نشان داده که مال انسان به‌خاطر حضور بچه برکت می‌یابد.

 وی با بیان این که زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، یادآور شد: بر علما لازم است تا مکتب شهدا را تبیین نمایند؛ متأسفانه برخی عکس شهدا را می‌زنند؛ ولی عکس شهدا عمل می‌کنند.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت اعتماد به ولی خدا را دومین ویژگی مکتب سلیمانی و مکتب شهدا دانست و اظهار داشت: پیروزی در میدان‌های مختلف در گرو اعتماد به خدا و ولی خداست؛ هرجا فرزندان ایران اسلامی ضمن اعتماد به خدا و ولی خدا صبر پیشه کردند، طعم شیرین پیروزی را چشیدند.

 وی با بیان این که در درگیری حق و باطل و حیا و بی‌عفتی باید به ولایت و قرآن اعتماد نماییم، خاطرنشان کرد: با شک و تردیدی که دشمن در دل‌ها می‌اندازد باید مبارزه کنیم، بالاترین دلیل حقانیت انقلاب اسلامی دشمنی دشمنان ذات اقدس الهی با انقلاب اسلامی است.

 ماندگاری هجمه‌های بی‌وقفه دشمنان خدا را بالاترین و بارزترین دلیل حقانیت حیا و عفت و قانون عفاف و حجاب دانست و خاطرنشان کرد: دشمنی که به روسری و چادر حمله می‌کند در واقع به گوهر حیا و عفت حمله می‌کند، و کاری می‌کند تا خانم علی‌رغم برخورداری از حجاب از گوهر حیا و عفت دور شود.

 وی با تأکید بر این که دشمن با تمام ابزارهای رسانه‌ای خود به دنبال ازبین‌بردن حرمت‌ها بین زن و مرد است، مقابله با حرکت‌های تبلیغاتی و هجمه‌های شبهه‌افکن دشمنان را بسیار مهم ارزیابی نمود و ابراز داشت: باید مراقب باشیم تا در دام سیاه‌نمایی دشمن نیفتیم، و به این نکته توجه کنیم که انقلاب اسلامی روبه‌جلو بوده، حرکت ما به سمت ظهور است.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه شهدا با سیاه‌نمایی‌های دشمن مبارزه نموده، با جان و مال و هستی وارد میدان مجاهده با دشمن شدند، اظهار داشت: امروز که در جنگ اقتصادی قرار داریم، همه باید در عین تجلی مشارکت اقتصادی، و پرهیز از اسراف سهم خود را در این جنگ ایفا کنیم و به جهاد اقتصادی با دشمن بپردازیم.

 وی با بیان این که جهاد باید فی‌سبیل‌الله و به‌دوراز قدرت و ثروت و رسیدن به امیال دنیایی باشد، اظهار داشت: اگر اهل اعتماد به خدا و ولی خدا، اهل مبارزه با شبهات و جنگ روانی دشمن و اهل مجاهدت با مال و جان خود باشیم رهرو راه شهدا خواهیم بود و خدا مرگ ما را شهادت قرار خواهد داد.