استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه رمز دست یابی به آرامش در زندگی خانوادگی ارتباط کلامی مناسب است، گفت: ارتباط کلامی محبت آمیز با همسر و فرزندان لازمه زندگی مشترک است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم دریاباری امروز در جمع بانوان در رواق حضت خدیجه سلام الله علیها با بیان اینکه تمام کارهای انسان باید خالصانه برای خداوند باشد، گفت: اینکه انسان در زندگی امروز خود احساس آرامش نمی کند این است که کارها را برای رضایت خدا انجام نمی دهد و چون کارها را برای رضایت خدا انجام نمی دهند با انتقاد دیگران دلسرد شده و احساس آرامش و امنیت خود را در زندگی از دست می دهد.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به آرامش در زندگی راه های گوناگونی وجود دارد، افزود: اولین شرطی که انسان را به آرامش می رساند برقراری ارتباط کلامی مناسب است بنابر این اگر کسی ارتباط کلامی خوبی نداشته و مدام به دیگران پر خاشگری و توهین کند همین اخلاق زشت او را از اجتماع دور کرده و موجب بروز اختلاف و دور شدن افراد ار یکدیگر می شود.

استاد حوزه علمیه خواهران اظهار کرد: امروز یکی از علت های طلاق نیز همین ارتباط نامناسب کلامی است که زمینه بروز کدور و حتی مشکلات عدیده را در زندگی ها فراهم کرده است.

خانم دریاباری رمز ارتباط کلامی خوب را محبت در کلام عنوان کرد، گفت: البته باید دقت کرد که این محبت در کلام باید به فرزندان همسر و اعضای خانواده و به عبارت دیگر محارم محدود شود در حالی که اگر محبت در کلام همیشگی بوده و یک خانم در همه جا و با همه کس محبت آمیز سخن بگوید این شیوه سخن گفتن ضمن اینکه گناه دارد او را به نظر امنیت و روحی در معرض خطرات بسیار مهلک و جدی قرار می دهد.

وی افزود: در خانواده همسر و فرزندان به شدت به محبت همسر و مادر نیاز دارند و مادرانی که این محبت را از فرزندان و همسر خود دریغ کنند فرزندانی بی عاطفه تربیت کرده و همسرانشان دیر یا زود آنها را رها می کنند و محیط خانواده ای که از محبت محروم باشد خیلی زود سرد می شود.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه خانه و خانواده برای رسیدن به آرامش و امنیت نیاز به یک مدیر دارد، گفت: خداوند متعال در قرآن کریم به مصلحت دانسته که مدیریت خانواده با مرد باشد و زن نباید به این مدیریت و ولایت اعتراض کند بلکه باید این مدیریت و ولایت را با آغوش باز بپذیرید زیرا خداوند خالق انسان است و به خوبی نیازهای او را تشخیص می دهد.

وی افزود: انسان هرگاه خلاف خواسته خداوند حرکت کرده است خود را دچار مشکل کرده بنابراین زنانی که با ولایت مرد در خانه و خانواده مخالف هستند نه برای خدا بنده خوبی بوده و نخواهند توانست یک زندگی موفق و سرشار از آرامش را تجربه کنند.

انتهای پیام/۱۱۲