به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، مظفری پیش از ظهر امروز در شبستان نجمه خاتون(س) حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به خلقت ویژه انسان و متمایز بودن خلقت انسان با سایر حیوانات اظهار کرد: در آیه مبارکه «وَ لَقَدْ کَرَّمْنا بنی آدَمَ وَ حَمَلْناهُم فِی البَرِّ وَ البَحْرِ» خداوند می‌فرماید آنچه انسان به دست می‌آورد می‌تواند بر خشکی و دریا تسخیر کند که آن چیز کرَّمنا و کرامت است که به واسطه کُرتِکس مغز انجام می‌شود؛ در حالی که هیچ حیوان دیگری قادر به تسخیر دریا و خشکی نیست؛ زیرا ابزار آن را ندارد.

کارشناس معارفی حرم مطهر با تأکید بر مشترکات میان انسان و دیگر حیوانات افزود: «وَ فَضَّلْناهُم علی کثیرٍ» انسان با بسیاری از حیوانات مشترکاتی دارد، هرچند انسان در این اشتراک با حیوانات نیز یک درجه بالاتر است.

وی تصریح کرد: در آیه ۲۱ سوره مبارکه روم خداوند می‌فرمایند «یکی از آیات و معجزات برای شما، همسرانی از جنس خودتان است تا در کنار یکدیگر ولی با تفاوت‌های بسیار آرامش یابید و من میان شما مودت و رحمت ایجاد کرده‌ام».

مظفری با اشاره به وجود سه دیدگاه در مورد زن ادامه داد: در دیدگاه اول که به آن دیدگاه بدوی گفته می‌شود و به زمان قبل از اسلام اختصاص دارد، برخی اعتقاد داشتند که زن از حیوان پست‌تر است به همین دلیل بدترین مکان در خانه برای زن بود؛ اما در حال حاضر این زن است که با آرایش در خارج از منزل، نسبت به خود دیدگاه بدوی ایجاد کرده است.

وی افزود: بانوان با پرهیز از آرایش برای غیر همسر و حرکت در مسیر شناخت خود باید در جامعه امروز از دیدگاه بدوی نسبت به خود فاصله بگیرند.

کارشناس معارفی حرم مطهر اظهار داشت: دیدگاه دوم، دیدگاه فمینیستی است که مربوط به کشور فرانسه و انقلاب فرانسه می‌شود که در این دیدگاه زن را با آزادی مطلق وارد اجتماع کرده و با بی‌بند باری و سو استفاده ابزاری از زن به دنبال تأمین اهداف اقتصادی نظام سرمایه‌داری هستند.

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: دیدگاه سوم، دیدگاه اسلام در مورد زن است که خداوند می‌فرماید «زن یک گوهر است، حرمت و حیثیت زن حق‌الله است».

مظفری تصریح کرد: خداوند فرزند را به عنوان زیباترین موجود به امانت در اختیار زن قرار داده و این زن است که فرزند را در دامان خود پرورش داده او را با خون خود تغذیه کرده به این عالم می‌آورد و او را در آغوش خود تربیت می‌کند.

وی افزود: بر این اساس زن نماد همان «تبارک‌الله احسن الخالقین» است که خداوند در قرآن کریم به خویشتن نسبت داده است.

کارشناس معارفی حرم مطهر با تأکید بر اینکه زن باید در مقابل غیر از همسر خویش با تکبر رفتار کند، افزود: زن در خانواده و اجتماع نقش کلیدی داشته و رسالت سنگینی بر عهده دارد.

مظفری با بیان اینکه زن و مرد در حقوق اجتماعی و حقوق انسانی با یکدیگر برابر هستند؛ ولی در شرح وظایف برابری ندارند، گفت: زن طیب است و در اجتماع و خانواده نقش تربیتی و تأثیرگذاری دارد و مرد مکانیک است و نقش درمانگر خانواده را دارد.

وی با تأکید بر اینکه رسالت سنگین زن در پناه حجاب اسلامی تحقق‌پذیر است، یادآور شد: خداوند متعال به پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله فرمود« ای پیامبر به زنان و دخترانت بگو بر سر خود چیزی بیاندازند که بلند باشد تا اینکه بدیع شناخته شده و مورد آزار و اذیت قرار گیرند».