مریم شهبازی در گفت و گو با پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به اینکه متأسفانه در سال های اخیر آن چنان که باید مسائل شرعی در جامعه به خوبی برای گروه های سنی مختلف تبیین نشده است، گفت: در جامعه امروز  بسیاری از جوانان و نوجوانانی که به تازگی مکلف شده اند به دلیل بی توجهی خانواده ها و در دسترس نبودن مبلغان با احکام و مسائل شرعی خود حتی در زمینه نماز و احکام طهارت آشنایی چندانی ندارند.

وی با بیان اینکه قرآن کریم مهم ترین رسالت پدران و مادران را آموزش احکام دین به فرزندان خود عنوان کرده و به دنبال تربیت احکام محور فرزندان است، افزود: متأسفانه در جامعه امروز توجه خانواده ها آن چنان به مسائل آموزشی و فوق برنامه فرزندانشان زیاد شده که از آموزش احکام دینی به آنها غفلت کرده و  با وجود اینکه نسبت به این مسأله بی توجه هستند انتظار دارند فرزند آنها بر محور دین عمل کنند.

مسؤول امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها تصریح کرد: نمی توان از دختری که با احکام حجاب و عفاف آشنایی ندارد انتظار داشت که حدود و ثغور قرآنی حجاب و عفاف را رعایت کند.

شهبازی خاطر نشان کرد: بسیاری از دختران و پسران ما احکام نماز و احکام محرم و نامحرم  و به صورت کلی فلسفه احکام شرعی را نمی دانند بنابراین نمی توان از نسلی که نسبت به فلسفه احکام و حدود احکام بی اطلاع هستند انتظار داشت که احکام شرعی را مطابق آنچه  که در شریعت آمده رعایت کنند.

وی افزود: بسیاری از مبلغان در گذشته قبل از شروع محافل سخنرانی، مجلس خود را  با بیان مسائل شرعی آغاز می کردند اما متأسفانه در حال حاضر این سنت در میان مبلغان به فراموشی سپرده شده است.

مسؤول امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها تصریح کرد: امور فرهنگی خواهران در راستای پاسخگویی به این نیاز دختران و بانوان قبل از برگزاری محافل سخنرانی در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها اقدام به برگزاری محفل بیان احکام شرعی برای بانوان و دختران جوان می کند.

شهبازی خاطر نشان کرد: همچنین دوره های معارفی احکام به صورت مقدماتی و پیشرفته برای بانوان و دختران نوجوان در شبستان نجمه خاتون سلام الله علیها به صورت مستمر در فصل های مختلف سال در حال برگزاری است.

وی افزود: اضافه بر این دفاتر پاسخگویی به سوالات شرعی همه روزه و در تمامی ایام سال در ساعات مختلف شبانه روز اقدام به پاسخگویی به سوالات شرعی و تصحیح قرائت نماز برای بانوان و دختران جوان و نوجوان می کنند که در مهرماه سال جاری بیش از ۱۱ هزار مراجعه کننده به دفاترپاسخگویی به سوالات شرعی خواهران آستان مقدس مراجعه کرده اند.

شهبازی ادامه داد: پاسخگویی به مسائل اعتقادی از دیگر خدماتی است که از سوی دفاتر پاسخگویی به سوالات شرعی  به زائران و مجاوران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها ارائه می شود.(t1)