به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم مؤمنی، عصر سه شنبه در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها با بیان اینکه یکی از روش های تربیت دینی فرزندان انتخاب دوستان شایسته برای آنها است، گفت: انتخاب دوست خوب و شایسته برای کودک از غذای شب او واجب تر است.

وی با بیان اینکه کودکان در سنین خردسالی به هم بازی نیاز دارند و خواهر و بردار بزرگ تر برای آنها تنها نقش حامی را دارند، نه همبازی، افزود: بر همین اساس مادران باید از میان خانواده های مؤمن و مقیدی که در اطراف آنها حضور دارند دوست و هم بازی شایسته ای را برای فرزندان خود انتخاب کنند.

استاد حوزه علمیه خواهران هم سن بودن، هم جنس بودن و تشابه اعتقادات و اشتراکات فرهنگی خانوادگی را از مهم ترین ملاک های انتخاب دوستان شایسته برای فرزندان عنوان کرد، گفت: تقلید کردن مهم ترین شاخصه دوران کودکی است بنابراین اگر نمی خواهیم فرزندان ما از افراد بی قید و دین گریز تقلید کنند باید برای آنها دوستانی مؤمن انتخاب کنیم.

مؤمنی ادامه داد: خانواده ها باید نسبت به دوستان فرزندشان و خانواده های آنها شناخت کافی داشته باشند و اگر در همسایگی دوست شایسته ای برای فرزند ما وجود دراد بهتر است برای بازی کردن او با دوستان شایسته وقت گذاشته و به این تربیت زمینه سعادت فرزند خود را فراهم کنیم.

وی خاطر نشان کرد: متأسفانه بیشتر خانواده های امروزی دوستان فرزند خود را تنها به نام می شناسند و شناخت کافی از دوستان فرزند خود نداشته و همچنین به تفاوت های فرهنگی و اعتقادی دوستان فرزند خود اهمیت نمی دهند که این دو موضوع مسلما برای آینده فرزند آنها اثر مستقیم خواهد داشت.

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: بسیاری از پرونده های بزهکاری کودکان و نوجوانان نشان می دهد که بی توجهی خانواده نسبت به دوستان فرزندشان زمینه تباهی و انحراف فرزند آنها را فراهم کرده است.

مؤمنی یادآور شد: مادری که به دنبال تربیت دینی فرزند خویش است در اولین مرحله باید به ویژه در دوران کودکی و نوجوانی برای فرزند خود دوستانی مؤمن و شایسته انتخا کند زیرا دوستان در صلاح و رستگاری یکدیگر نقشی حیاتی و مهم دارند.