به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم دریاباری ظهرچهارشنبه در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها با اشاره به اینکه طبق احادیث ائمه معصوم(ع) و به ویژه امام زمان(عج) از احوال ما شیعیان غافل نیستند، گفت: محب واقعی سعی می کند خود را به محبوبش نزدیک کند و یکی از راه های قرب به ولی خدا و امام معصوم عمل به واجبات و ترک محرمات است.

وی افزود: در روایتی از امام زمان(عج) بیان شده که ایشان از گناه شیعیان ناراحت و از عمل حسنه آنها خوشحال می شود بنابراین باید به عنوان محب امام زمان(عج) و ائمه معصوم(ع) عامل به معروفات و ترک کننده محرمات باشیم.

استاد حوزه علمیه خواهران انجام معاصی از سوی شیعیان و محبان امام زمان(عج) را یکی از دلایل تأخیر در امر فرج عنوان کرد، گفت: هرچه جامعه دینی در مسیر گناه و انجام معاصی به پیش می رود به همان میزان از ولی خدا دور شده و در امر فرج تأخیر می شود.

دریاباری تصریح کرد: برای محبان اهل بیت(ع) جای بسی شرمساری است که امام آنها به خاطر گناه آنها آوراه کوه بیابان شود بنابراین اگر ادعای محبت و پیروی اهل بیت(ع) را داریم باید در انجام واجبات کوتاهی و سست نکرده و محرمات و گناهان را هر چند کوچک باشد ترک کنیم.

وی افزود: متأسفانه در جامعه امروز بعضی از گناهان مانند یک بیماری مسری به تمامی افراد جامعه سرایت کرده و وقتی به افراد به خاطر انجام یک منکر تذکر داده می شود بیان می کنند که دیگران آن گناه را نیز انجام دهند.

استاد حوزه علمیه خواهران یادآور شد: عرفی شدن گناه دلیل مشروعیت انجام آن نیست بلکه شیعه واقعی بنابر فرموده رسول خدا(ص) تا قیامت به حلال و حرام الهی پایبند بوده و سعی نمی کند با بدعت و عرف قبح یک منکر را در جامعه از بین ببرد و همچینن باید توجه داشت که انجام گناهان صغیره به صورت آشکارا و تکرار آن، این دسته از گناهان را به گناهان کبیره مبدل می کند.