به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم با اشاره به اینکه انسان‌های با تقوا و دارای بصیرت می‌توانند شیوه نفوذ دشمن را تشخیص دهند، تصریح کرد: در شرایط کنونی دشمنان در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند تا با روش‌های مختلف دستاوردهای نظام اسلامی را تضعیف کنند به همین علت باید تقوا و بصیرت را به عنوان دو عنصر مهم مورد توجه قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال وارونه نشان دادن مباحث مختلف است، اضافه کرد: ایجاد بدعت در احکام دینی ریشه بسیاری از فتنه‌هاست به همین علت باید نسبت به اجرای دقیق آموزه‌های دینی توجهی ویژه داشته باشیم.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها از تلاش دشمن برای انحراف افکار عمومی جامعه به سمت اهداف مورد نظر خود یاد کرد و ادامه داد: داعشی‌ها و تفکیری‌ها از جمله این فتنه‌ها هستند که برای نمایش اشتباه آموزه‌های دینی تلاش می‌کنند در حالی که دین اسلام از خشم و خشونت فاصله بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه تفکر داعشی‌ها و تکفیری‌ها همچنان از بین نرفته است، مطرح کرد: رژیم صهیونیستی و آمریکا برای حمایت از داعشی‌ها تلاش‌های بسیاری را انجام داده‌اند و در ادامه نیز بی‌تفاوت نخواهند بود به همین علت در جبهه مقاومت نیز باید مبارزات خود را ادامه دهیم.

آیت‌الله سعیدی با تاکید بر اینکه رعایت تقوا سبب رفع بسیاری از مشکلات می‌شود، عنوان کرد: تقوا و ایمان سبب موفقیت انسان در مراحل مختلف زندگی می‌شود به همین علت باید نسبت به هدایت مردم به سمت تقوا و ایمان توجه داشته باشیم.

وی از هفته وحدت به عنوان فرصتی برای تقویت اتحاد و انسجام امت اسلامی نام برد و اظهار کرد: امیدواریم در این هفته بتوانیم از فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود در راستای تقویت انسجام و وحدت بهره‌برداری لازم انجام شود.

امام جمعه قم با اشاره به نام‌گذاری یک روز از تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این روز را به نمایندگان مجلس تبریک گفته و امیدواریم در ابعاد مختلف نظارتی فعالیت‌های خود را به صورت جدی‌تر دنبال کنند.

وی با بیان اینکه بیمه نوعی از خدمت به مردم است، تصریح کرد: باید مطالبات بیمه‌ها پرداخت شود تا این مجموعه‌ها نیز بتوانند به شیوه مورد نظر به مردم خدمات‌رسانی داشته باشند.

آیت‌الله سعیدی با تاکید بر اینکه ائمه اطهار(ع) در ارتباط با طرفداران سایر مذاهب پیش‌قدم بوده‌اند، مطرح کرد: اقشار مختلف جامعه به ویژه روحانیون نباید در ارتباط‌گیری با سایر مذاهب اسلامی کوتاهی کنند.

وی با بیان اینکه بسیج یک تفکر و فرهنگ است، اظهار کرد: بسیج فراتر از یک سازمان و نهاد است و تفکر بسیجی در اندیشه امام راحل(ره) به عنوان بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، الگویی بود که از حضرت محمد صلی‌الله علیه وآله گرفته شد همانطور که پیامبر اسلام(ص) امور مختلف حکومت خود را مردم‌نهاد و مردم‌بنیان اداره کردند، در جامعه اسلامی نیز باید از ایشان الگوبرداری کنیم همانطور که اهل بیت(ع) نیز این موضوع را مورد توجه قرار دادند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با تاکید بر اینکه به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی هر کار انحصاری در اختیار مسؤولان، نتوانسته به نتیجه برسد، گفت: در سطح منطقه نیز تفکر بسیجی بود که توانست سبب پیروزی جبهه مقاومت شود.

وی از انتقاد مراجع تقلید نسبت به درخواست حضور زنان در ورزشگاه‌ها یاد کرد و ادامه داد: در دولت گذشته این موضوع مطرح شد و مراجع و رهبری مخالفت خود را اعلام کردند اما چرا باید این طرح فسادانگیز باری دیگر مطرح شود و برای آن آیین‌نامه بنویسند در حالی که این آیین‌نامه‌ها نمی‌تواند کاربردی داشته باشد و در این کشور مشکلات بسیاری وجود دارد که مردم می‌خواهند دولت به این مشکلات بپردازید.

آیت‌الله سعیدی اضافه کرد: اکنون سلامت شیخ عیسی قاسم در خطر قرار گرفته است و دولت بحرین مسؤول هر اتفاقی است که برای این شخصیت رخ دهد، امیدواریم دولت‌ها، نهادها و تشکلاتی که خود را مدافع حقوق مردم می‌دانند و اقدامات متقابل را دنبال کنند.