به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حرم حضرت معصومه سلام الله علیهما، آیت الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در در جمع معاونان و مدیران حرم مطهر ضمن تبریک به مناسبت میلاد رسول اکرم (ص) اظهار داشت: فعالیت مدیران و خادمان آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) در این مکان مقدس سبب افتخار است و امیدواریم افراد بتوانند یک مجموعه ای را به عنوان هدیه خدمتی از خود در این مکان به جا بگذارند.

وی به موضوع مدیریت در باب تصمیم های فوری و پیامد های آن اشاره کرد و افزود: برخی افراد در هنگام تصمیم گیری سریع به نتیجه رسیده، برخی با وسواس و کندی خیلی دیر به این نتیجه می رسند، برخی نمی توانند و با کمک دیگران به نتیجه می رسند وبرخی دیگر راه حل عاقلانه را در پیش گرفته و تصمیم می گیرند.

امام جمعه قم نگاه بدوی و عمقی را در عرصه تصمیم های فوری را مد نظر قرار داد و  تصریح کرد: نگاه بدوی این است که برخی افراد قدرت تصمیم گیری را ندارند، در حالی که یک مدیریت شایسته در جایی که لازم است مشورت و هنگامی که نیازی به مشورت نیست خود آن فرد تصمیم گیری می کند.

وی ادامه داد: در این صورت باید به نوع حادثه توجه کرد و در مرحله بعد پیرامون آن تصمیم گیری شود، درواقع همه می دانند که تصمیمات باید کامل و عاقلانه باشد، بنابراین از این چند گزینه مذکور هرکدام جایگاه مختص خود را دارد.

آیت الله سعیدی خاطرنشان کرد: گاهی در برخی موارد انسان تصمیمات را به صورت عجولانه، سریع یا برای خود نمایی تصمیم غیر منظره ای را اتخاذ می کند، در حالی که برای گرفتن تصمیم عاقلانه و کامل باید مجموعه مورد نظر را در نظر گرفت.

وی ابراز کرد: حضرت علی علیه السلام می فرماید” به هر کاری دست می زنید اگر درستی آن کار روشن و واضح نیست آن آن دست بکشید” همچنین در جای دیگری می فرماید” گرفتن تصمیم بستگی به اندیشه فرد دارد” درواقع هر چقدر اندیشه فرد قوی باشد، می تواند تصمیم بهتری اتخاذ کند.