خانم صفایی در گفت و گو با پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، لازمه موفقیت در امر تربیت دینی فرزندان را دین مداری و دین ورزی در دوران انعقاد نطفه و بارداری عنوان کرد، گفت: مادری که می خواهد فرزندان سالمی داشته باشد باید در دوران قبل از انعقاد نطفه و در دوران بارداری مراقب رفتار های خود در مقابل نامحرمان بوده و حیاء ورزی و عمل به دستورات دین را الگوی زندگی خویش قرار دهد.

وی با بیان اینکه سلامت اخلاقی فرزندان در گرو رفتار سالم والدین در خانه است، گفت: پدر و مادر باید در محیط خانه مراقب رفتار زناشویی خود بوده و با تأمین سلامت اخلاقی خانواده زمینه سلامت اخلاقی فرزندان خود را فراهم کنند.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه رعایت حریم ها و مراعات کردن حضور نامحرم و پایبندی به مواردی از این قبیل باید دغدغه مادران باشد، افزود: اگر این چنین مواردی به دغدغه مادران تبدیل شود به یقین فرزندان آنها نیز نسبت به این امور دغدغه خواهند داشت.

صفایی با بیان اینکه جدا کردن اتاق و بستر خواب فرزندان و همچنین اجازه گرفتن به هنگام ورود به اتاق والدین در ساعات خلوت از اموری است که اسلام بر آن تأکید داشته و والدین باید فرزندان خود را با این امور آشنا کرده و به آنها آموزش دهند.

وی افزود: اگر پدر و مادر نسبت به آموزش این امور به فرزندان خود بی تفاوت بوده و در این زمینه به فرزندان خود آموزش ندهند به یقین خانواده و جامعه همانطور که آیات قرآن کریم می فرماید در مسیر بی بندباری حرکت خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه دین را نمی توان با زور و فشار به کسی آموخت بلکه محبت قلبی رمز متمایل کردن قلب ها به اسلام است، یادآور شد: لقمه حلال پدر و تربیت دینی مادر می تواند در تربیت نسل صالح و پایه گذاری جامعه سالم مؤثر باشد.(t2)