به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، اولین همایش قرآنی «عَلَّمَ القرآن» هم‌زمان با ایام میلاد پیامبر اکرم (ص) و هفته وحدت باهدف تجلیل از ممتازان و تقدیر از اساتید ترم تابستان مرکز قران و حدیث کریمه اهل‌بیت طی سه روز در شبستان حضرت زهرا (س) حرم مطهر بانوی کرامت با حضور اساتید، قاریان و فراگیران مرکز قرآن و حدیث و خانواده‌هایشان برگزار شد.

 مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت (س) در ترم تابستان ۱۴۰۳ بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ قرآن‌آموز پسر داشت که از این تعداد ۲ هزار و ۳۰۰ نفر دانش‌آموز و ۲۰۰ نفر بزرگسال بودند.

 رشته‌های گروه قرائت با بیش از هزار و ۷۰۰ شرکت‌کننده بیشترین متقاضی را داشته و پس از آن گروه حفظ با بیش از ۶۰۰ شرکت‌کننده و گروه معارف شامل مداحی و ترجمه و مفاهیم قرآن کریم با بیش از ۲۰۰ شرکت‌کننده رتبه‌های بعدی را داشتند.

 کلاس‌های مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت (س) در شبستان نجمه خاتون (س) حرم مطهر و شعبه خیابان شهدا برگزار شد و برای برگزاری این کلاس‌ها بیش از ۱۰۰ استاد به‌کارگیری شدند.

 همچنین در ترم تابستان مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت (س) قرآن‌آموزان از برنامه‌های اردویی و تفریحی نیز بهره‌مند شدند و جلسات بزرگداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی با حضور خانواده‌ها برگزار شد که مورد استقبال قرار گرفت.

 گفتنی است این اولین همایش اختتامیه دوره‌های قرآنی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت بود و همه افرادی که در این همایش شرکت کردند با دریافت هدایای متبرک مورد تجلیل قرار گرفتند.