به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا قاسمی‌نیا ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد نهضت سوادآموزی استان قم با آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) که در سالن محراب انجام شد، با اشاره به اینکه نهضت سوادآموزی برای آموزش مهارت‌های مختلف به افراد گام‌های مطلوبی نیز برداشته است، اظهار کرد: هر چند هدف اصلی سوادآموزی است اما دیگر مباحث از جمله ترویج فرهنگ کتابخوانی نیز در این نهضت دنبال می‌شود.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه ارائه آموزش‌های لازم به مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و زندانیان به صورت ویژه دنبال شده است، اضافه کرد: در مجموعه نهضت سوادآموزی به دنبال خدمت‌رسانی به مردم هستیم و از ظرفیت‌های مختلف در این راستا استفاده می‌کنیم.

وی بر لزوم مشارکت دستگاه‌های در راستای رفع مشکل بی‌سوادی تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی استان تلاش می‌کنند تا با روحیه بسیجی بتوانند کار خود را به شیوه مطلوب دنبال کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاسمی‌نیا یادآور شد: سه هزار نفر در سطح کشور شناسایی شده‌اند که از نهضت شروع کرده و اکنون به درجات عالی تحصیلی رسیده‌اند که ۱۲۰ نفر از این افراد نیز قمی هستند.

وی با تاکید بر اینکه برخی از سوادآموزان اکنون به عنوان عضو هیأت علمی و استاد دانشگاه در حال فعالیت هستند، گفت: برخی از اعضای نهضت به عنوان کارآفرین نمونه شناسایی شده‌اند.(p2)