به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین ظهیری شب گذشته در مراسم غبارروبی ضریح مطهر بانوی کریمه اهل‌بیت(س) که با حضور خانواده‌های شهدای روحانی در شبستان نجمه خاتون(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه خداوند متعال در قرآن کریم نسبت به همسران و خانواده پیامبران و اولیای الهی نیز توجه داشته است، اظهار کرد: حضرت آسیه(س) ازجمله شخصیت‌هایی است که در آیات قرآن کریم به تاریخ زندگانی ایشان اشاره‌شده است.

این کارشناس مذهبی بابیان اینکه پیامبر اسلام(ص) از حضرت آسیه(س) به‌عنوان یک شخصیت معنوی برجسته نام‌برده‌اند، تصریح کرد: برخی از شخصیت‌ها در طول تاریخ برای رسیدن به عقیده خود جان دادند اما روی آن پا نگذاشتند.

وی از حضرت آسیه(س) به‌عنوان مدافع حضرت موسی بن عمران یادکرد و گفت: برخی از شخصیت‌ها هرچند به بزرگان دینی انتساب نداشتند اما به شیوه‌ای عمل کردند که توانستند در ترویج کلمه توحید گام‌های مؤثری را بردارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ظهیری با تأکید بر اینکه برخی از بانوان در طول تاریخ اسلام جایگاه‌های متفاوتی را به خود اختصاص دادند، عنوان کرد: زنان بسیاری در اسلام به شهادت رسیده و توانستند با شهادت، جایگاه خود را ارتقا بخشند؛ اگر برخی از بانوان ازجمله حضرت زینب سلام‌الله علیها در کربلا نبود اکنون هیچ اثری از کربلا باقی نمی‌ماند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور آمار بیشترین شهدای هشت سال دفاع مقدس به دانش‌آموزان اختصاص دارد اما بعد از آن‌ها قشر روحانی بیشترین شهید را تقدیم انقلاب کرده‌اند.

این سخنران آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) از حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی ردانی‌پور به‌عنوان یکی از شهدای شاخص روحانی نام برد و ادامه داد: خانواده‌های شهدا به تعبیر امام خمینی(ره) چشم‌وچراغ ملت هستند چراکه این افراد فرزندان خود را برای سرافرازی نظام فدا کرده‌اند و فقط با برگزاری یادواره‌ها نمی‌توانیم ذره‌ای از حق مجاهدت و ایثار آن‌ها را ادا کنیم.(p1)