به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، مراسم رونمایی از کتاب «ویژگی‌های سلمان فارسی» ظهر امروز با حضور جمعی از فرهیختگان، اندیشمندان و علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی در سالن حضرت خدیجه سلام‌الله علیها کتابخانه آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل محمدی کرمانشاهی با اشاره به برخی از ظرفیت‌های کتابخانه حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها عنوان کرد: در این مجموعه تلاش شده است تا بتوانیم کتاب‌ها و گنجینه‌ها را به شیوه مطلوب در اختیار علاقه‌مندان و پژوهشگران قرار دهیم.

مدیر کتابخانه و موزه آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) بابیان اینکه این کتابخانه به‌عنوان دومین کتابخانه استان و یکی از برترین کتابخانه‌های کشور شناخته‌شده است، مطرح کرد: شخصیت‌های برجسته علمی و دینی کتابخانه‌های شخصی خود را به این کتابخانه اهدا کرده‌اند تا مورداستفاده عموم قرار گیرد.

مؤلف کتاب «ویژگی‌های سلمان فارسی» با اشاره به اینکه در این کتاب با استفاده از ۶۹۰ صفحه و ۱۵ فصل به ابعاد مختلف زندگی سلمان فارسی پرداخته‌شده است، عنوان کرد: سلمان فارسی شخصیتی تمام‌عیار و تربیت‌یافته در مکتب گرامی اسلام بود که برای نخستین بار قرآن کریم را به زبان فارسی ترجمه کرد.

حجت‌الاسلام‌ عبدالکریم پاک‌نیا تبریزی بابیان اینکه نگارش کتاب «ویژگی‌های سلمان فارسی» بیش از یک سال زمان برده است، اضافه کرد: این کتاب تازه به بازار واردشده که امیدواریم مورداستفاده اقشار مختلف به‌ویژه کارشناسان و اندیشمندان قرار گیرد.(p1)