به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، خانم خدایی در رواق حضرت خدیجه سلام‌الله علیها با اشاره به حدیثی از حضرت زهرا سلام‌الله علیها در زمینه تندرستی و زیست سالم گفت: حضرت زهرا سلام‌الله علیها بهترین هدیه برای مؤمن را خرما می‌دانند.

وی خرما را تنظیم کنده قند بدن و آرامش‌بخش توصیف کرد، افزود: در روایت‌ها به نقل از حضرت رسول صلی‌الله علیه و آله و امام علی علیه‌السلام نقل‌شده است که در خانه‌ای که خرما نباشد آن خانه برکت ندارد.

استاد حوزه علمیه خواهران با تأکید بر اینکه مصرف بیسکویت و انواع شیرینی‌ها موجب افزایش استرس و کاهش قوای ایمنی بدن می‌شود، خاطرنشان کرد: در زمستان انرژی بدن کم می‌شود به همین دلیل غلتاندن سه عدد خرما در مقدار کمی زنجبیل می‌تواند بدن را گرم کرده و از بروز بیماری در بدن انسان جلوگیری کند.

وی خوردن خرما به همراه تخم‌مرغ آماده‌شده در روغن حیوانی را تقویت‌کننده قوای بدن و تأمین‌کننده انرژی موردنیاز بدن در فصل زمستان دانست.

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: مصرف همزمان خرما با تخم‌مرغ آماده‌شده در روغن حیوانی می‌تواند انسان را از وعده ناهار بی‌نیاز کند.

خدایی مکیدن خرما را بهترین روش مصرف آن عنوان کرد، گفت: مکیدن خرما انرژی موردنیاز بدن را به اندام‌های داخلی منتقل می‌کند.

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با بیان اینکه به دلیل ضعف سیستم  ایمنی بدن، کودکان نسبت به بزرگسالان در زمستان بیشتر در معرض ابتلاء به سرماخوردگی قرار دارند، گفت: چرب کردن ملاج کودکان با روغن‌های گرم ( روغن بنفشه) و استفاده کردن از عطرهای خوشبو در جلوی بینی کودک (مانند عطر اسپند که به همراه کندر دود شود) مانع ابتلاء کودکان به سرماخوردگی است.

وی افزود: دود اسپند و کندر مانند زرهی است که مغز را در برابر سردی و سرماخوردگی حفظ می‌کند.

استاد حوزه علمیه خواهران تغذیه سالم را از شاخصه‌های سیره تربیتی حضرت زهرا سلام‌الله علیها عنوان کرد، یادآور شد: درست کردن رنگینک خرما در فصل زمستان مهم‌ترین واکسن برای پیشگیری از ابتلاء به سرماخوردگی و آنفولانزا است.