به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، برنامه‌های فرهنگی و معارفی رواق کودک و نوجوان دختران آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و ایام فاطمیه در حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها اعلام شد.

بر اساس این گزارش، بیش از ۲۰ برنامه فرهنگی و معارفی در سه نوبت صبح، ظهر و عصر در رواق خردسال، کودک و نوجوان اجرا خواهد شد.

همچنین، هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها ویژه‌برنامه سالروز شهادت ایشان به روایت اهل‌سنت در رواق کودک و نوجوان برگزار شده و ویژه‌برنامه سالروز ورود امام خمینی(ره) به میهن اسلامی نیز از دیگر برنامه‌های رواق کودک و نوجوان در آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی بوده است.

گفتنی است، همزمان با سالروز ورود امام خمینی(ره) به میهن اسلامی محفل معارفی «دختران خورشید» ویژه نوجوانان شامل برنامه‌هایی همانند نوحه‌سرایی، قصه‌گویی، پخش فیلم کوتاه و کلیپ، اجرای مسابقه، حلقه‌های معرفتی، دعوت از مهمانان ویژه و برپایی حلقه هنری برگزار شده است.

همزمان با ۲۱ بهمن‌ماه نیز ویژه‌برنامه پیروزی انقلاب اسلامی در نوبت صبح و عصر در رواق خردسال، کودک و نوجوان برگزار خواهد شد و در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی رواق کودک و خردسال میزبان برنامه‌های فرهنگی و معارفی مانند قصه‌گویی، نمایش عروسکی، پخش فیلم کوتاه و کلیپ و اجرای مسابقه‌های مختلف برای کودکان و خردسالان است.

همزمان با ایام فاطمیه نیز «محفل دختران خورشید» در سه رواق کودک، نوجوان و خردسال با محوریت سیره و سبک زندگی حضرت زهرا سلام‌الله علیها برگزار می‌شود.

ساخت استند (۲۲ بهمن) در تمامی ایام‌الله دهه فجر در رواق نوجوان دنبال می‌شود و پس از ساخت، این استند همزمان با روز ۲۲ بهمن در جمع راهپیمایان در حرم مطهر نصب می‌شود.

لازم به ذکر است، برگزاری مسابقه نقاشی متری برای دختران و پسران به صورت جداگانه از برنامه‌های خاص رواق کودک و نوجوان در ایام‌الله دهه فجر خواهد بود.(t2)