همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، نمایشگاه عکس حرم، امام، انقلاب در صحن صاحب الزمان(عج) حرم حضرت معصومه سلام الله علیها در معرض دید زائران کریمه اهل بیت(س) قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام، حرم مطهر کریمه اهل بیت(س)، همواره مرکز فيض و معارف ديني بوده و هست، بسیاری از مجاهدان، عالمان ديني و مبارزان و عناصر نهضت اسلامی امام خمینی(ره) پرورش يافته این کانون معنویت و مجاهدت هستند. این بارگاه نورانی ملجاء و پناهگاه انقلابیون و رهبران انقلابی بود. و در شکل گیری و تدوام روحیه انقلابی نقش بی نظیر و اثرگذار و محوری داشته است. بسیاری از تجمعات و تحرکات انقلابی از حرم اهل بیت ع شکل می گرفت و آغاز می شد و اغلب تظاهرات مبارزان و مردم انقلابی قم در قبل انقلاب، به این حرم امن الهی ختم می شد.

بنابراین هجرت، حضور و برکات وجودي کريمه اهل بيت سلام الله عليها در قم، بسترساز تربيت و معنويت مردمان مومن و انقلابی شده و روحيه حق طلبي، بيداري، ستم ستيزي، انقلابي گري و شهادت طلبي را در وجود مردم ايران اسلامي نهادينه ساخت و به ملل آزاديخواه جهان منتقل نمود. بنابراين برکات متعدد و عميق اين وجود نازنين، در پيروزي انقلاب اسلامي و سربلندي اسلام و تشيّع در جهان را، نبايست پوشيده گذاشت. از اين روست که؛ رهبر حکيم انقلاب، امام خامنه اي حفظه الله فرمودند: «سرچشمه جوشان و خروشان انقلاب اسلامي نخستين بار از کنار مرقد حضرت فاطمه معصومهسلام الله عليها جوشيد و برکاتش به همه عالم و به خصوص به دنياي اسلام رسيد.»

در نمایشگاه ” حرم، امام، انقلاب”  که از آغاز دهه مبارکه فجر تا پایان بهمن ماه در ظلع جنوبی صحن صاحب الزمان(عج) توسط مرکز اسناد آستان مقدس فاطمی با مشارکت روابط عمومی آستان دایر گشته، سعی شده با استفاده از ۳۸ تصویر و سند دیداری نقش محوری و کانونی بارگاه نورانی و پرفیض کریمه اهل بیت(ع) در شکل گیری، تداوم و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در قالب آثار نمایشگاهی به صورت مختصر و اجمالی مورد بازشناسی و تبیین قرار بگیرد که بحمدالله مورد استقبال خوب و پربازید زائران و مجاوران قرار گرفته است.

شایان ذکر که مجموعه کامل این تصاویر در قالب کتابی با عنوان ” تصویرانه اسنادی امام حرم انقلاب” در مرکز اسناد تهیه شده که در آینده ای نزدیک منتشر خواهد شد.