به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، خانم باقی روزگذشته طی سخنانی در رواق حضرت خدیجه سلام‌الله علیها حرم مطهر با بیان اینکه زن می‌تواند با رعایت شئون اسلامی به جایگاه والایی در اسلام برسد، گفت: حضرت زهرا سلام‌الله علیها در زمان خویش جزء بانوانی نبودند که فقط خانه‌دار باشند بلکه در زندگی خویش دارای دو بعد فردی و اجتماعی بودند و یکی از بارزترین بعدهای اجتماعی ایشان خواندن خطبه در مسجد البته با حفظ شئون اسلامی بود.

وی افزود: دوره تاریخی زنان را باید به دو گروه قبل و بعد از اسلام تقسیم‌بندی کرد چراکه در دوران جاهلیت و قبل از اسلام مقام زنان چنان افت کرده بود که دختران را زنده به‌گور می‌کردند اما در دوره اسلامی و به‌ویژه  بعد از انقلاب هویت و شأن از دست رفته زنان به آنان بازگشت و توانستند نقش بسیار مهمی در پیروزی انقلاب داشته باشند.

این کارشناس مذهبی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها گفت: نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی بسیار پر رنگ و مؤثر بوده است به‌گونه‌ای که امام خمینی(ره) برای نشان دادن ماهیت و تفکر اسلام درباره زنان، خانم دباغ را به همراه آیت‌الله جواد آملی با یک نامه برای افشای ماهیت کمونیست و حقیقت اسلام راهی شوروی کردند.

باقی، خانم دباغ را یکی از زنان مؤثر در تاریخ انقلاب دانست و اضافه کرد: روزی خانم دباغ خدمت امام رسید و دیدگاه امام خمینی (ره) را در خصوص تکلیف زنان درباره حضور در جنگ تحمیلی پرسید که امام خمینی(ره) در پاسخ فرمودند: «تکلیف زنان و مردان دفاع از اسلام و سرزمین اسلامی است».

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: افرادی مانند خانواده‌های شهدا که سهم فراوانی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند بسیار متواضع بوده و کم‌ترین توقع و چشم‌داشت را از انقلاب دارند؛ بنابراین رسالت مردم در پیروی از خانواده شهدا، حفظ اصل انقلاب است.

باقی با اشاره به اینکه روزی پرچم آمریکا فقط در ایران منفور بود و به آتش کشیده می‌شد، یادآور شد: امروز به برکت انقلاب اسلامی بیشتر دولت‌های اسلامی و غیر اسلامی به منفور بودن این دولت پی‌برده‌اند و اسلام در حال گسترش در تمام جهان است.(p2)