به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سید حسین مؤمنی شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به اینکه باید به همه دستورات دین بدون هیچ پرسشی عمل کرد، اظهار داشت: انسان‌ها باید دستورات دین را در عرصه‌های مختلف زندگی مورد توجه قرار دهند چرا که عمل به دستورات، سعادت دنیا و آخرت را به دنبال خواهد داشت.

وی به اهمیت رعایت حجاب اشاره کرد و افزود: در آیات، روایات و سیره عملی معصومین(ع) بارها به رعایت حجاب تاکید شده است.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه حجاب برای مردان نیز امری ضروری است، ادامه داد:حجاب مختص زنان نبوده بلکه مردان نیز باید پوشش مناسب را رعایت کنند.

وی عمل به دستورات خداوند مبنی بر رعایت حجاب را به صلاح بانوان دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه خداوند خالق انسان است به تمام نقاط ضعف او نیز آگاهی و اشراف دارد به همین علت در قرآن کریم موضوع حجاب را مورد تاکید قرار داده، انکار ماهیت حجاب انکار قرآن کریم است.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین مؤمنی با اشاره به اینکه بر اساس روایات حجاب معلول حیاء و حیای معلول عقل است، ابراز کرد: زنان و مردان در پیشرفت با یکدیگر مساوی هستند چراکه اسلام با پیشرفت مشکلی ندارد، ازاین‌رو حجاب متناسب با عقل است.

وی عمل به دستورات دینی بهداشتی را راهی برای جلوگیری از بیماری‌ها دانست و خاطرنشان کرد: عمل کردن به دستورات دینی در هر عرصه‌ای می‌تواند از بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات جلوگیری کند.