به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر با اشاره به اینکه شیطان با سه عامل غفلت، نفاق و حسادت انسان‌ را گمراه می‌کند، اظهار کرد: کوتاهی در امور، بازی گرفتن زندگی و بی‌نظمی نشانه‌های انسان غافل است.

وی بابیان اینکه در دعای ابوحمزه ثمالی خارج شدن از غفلت را از خداوند می‌خواهیم، مطرح کرد: انسان‌های منافق در ظاهر و باطن تفاوت دارند؛ این افراد ممکن است در ظاهر نماز بخوانند و یا افراد مومنی به نظر بیایند ولی قلبشان با کلامشان و رفتارشان تفاوت دارد.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه انسان منافق ظاهری موجه را برای خود انتخاب می‌کند، عنوان کرد: انسان‌ حسود پشت سر دیگران غیبت می‌کند ولی در مقابل آن‌ها به چاپلوسی می‌پردازد؛ افرادی که می‌خواهند در چالش‌های غفلت، نفاق و حسادت شیطان گرفتار نشوند باید علم حقیقی خود را افزایش دهند.

وی بابیان اینکه انسان باید پیوسته در مقام دانستن باشد، خاطرنشان کرد: اگر انسان نگاه و طمع خود را از دست دیگران بردارد و از خداوند طلب کند به هرچه که بخواهد می‌رسد ولی متأسفانه امروزه افرادی که می‌خواهند با استفاده از دیگران به مقام‌های عالی برسند زیاد شده‌اند.

حجت‌الاسلام‌‎والمسلمین مؤمنی با اشاره به اینکه وزیر، وکیل و فقیر در یک قبرستان دفن می‌شوند، تصریح کرد: اگر انسان خود را از اهل قبور بداند دیگر برای دنیا حریص نیست و همیشه آمادگی رفتن به آخرت را دارد.

وی بابیان اینکه اگر انسان خود را بالاتر از دیگران ببیند به ذلالت و گرفتاری دچار می‌شود، یادآور شد: افتادگی انسان را بزرگ می‌کند همان‌طور که خداوند به تمام شهیدان دفاع مقدس و مدافع حرم که با اخلاص تمام به دفاع از دین پرداختند عزت داده است.

این استاد حوزه علمیه از نگه‌داشتن زبان به‌عنوان مهم‌ترین وظیفه مؤمن یادکرد و گفت: زبان عامل بسیاری از گناهان بزرگ است و اگر مسلمانان بتوانند زبانشان را حفظ کنند دست شیطان را در بسیاری از وسوسه‌ها بسته‌اند.(p1)