به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین حسنی شامگاه پنجشنبه در جمع زائران حرم مطهر طی سخنانی با اشاره به اینکه جوانان مؤمن همیشه به دنبال رسیدن به فضیلت هستند، اظهار کرد: تلاش برای رسیدن به فضیلت از جمله ویژگی‌های جوانان مؤمن است.

وی با تاکید بر اینکه جوانان آمار قابل توجهی از جمعیت شهدای دفاع مقدس را به خود اختصاص دادند، اضافه کرد: شهدای جوان الگویی برای نسل جدید انقلاب اسلامی هستند به همین علت سیره زندگی آن‌ها باید به جامعه معرفی شود.

این سخنران آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) از شوق جوانان نسبت به عبادت خداوند متعال یاد کرد و گفت: جوانان در اعتکاف‌ها حضور پرشوری دارند چراکه این افراد همیشه در صف نخست بندگی خداوند متعال قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال اجر و پاداش متفاوتی را برای عبادت جوانان درنظر گرفته است، عنوان کرد: بر اساس روایات مختلف از ائمه اطهار(ع) اجر و پاداش جوانی که آیات قرآن کریم را قرائت کند بیشتر از اجر و پاداش قرائت قرآن کریم توسط یک فرد میانسال و پیشکسوت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسنی با تاکید بر اینکه جوانان در مقابل حق تسلیم می‌شوند، مطرح کرد: جوانان سخن حق را می‌پذیرند و برای اصلاح کارهای اشتباه خود نیز تلاش می‌کنند.

وی یادآور شد: شیوه برخورد با جوانان باید مورد توجه همگان قرار گیرد؛ پیامبر اسلام(ص) نیز با جوانان به دنبال گفت‌و گو بودند به همین علت با آن‌ها ارتباط صمیمی داشتند، ایشان به جوانان مسؤولیت می‌دادند اما اکنون گاهی اوقات جوانان در منازل خود نیز توسط پدر و مادر مورد توجه قرار نمی‌گیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسنی توجه به روحیات جوانان را راهکاری برای هدایت آن‌ها به سمت مسیر حق دانست و گفت: حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام الگوی جوانان مؤمن هستند چراکه در دوران زندگی خود بسیاری از آموزه‌ها را برای جوانان به‌جای گذاشتند.