به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی ماندگاری امشب طی سخنرانی در جمع زائران حرم مطهر در شبستان امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه آیات آغاز شونده با «یا أیها الذین آمنوا» انتظارات خداوند و پیامبر اسلام(ص) از مردم را مورد تأکید قرار می‌دهند، اظهار کرد: در قرآن کریم آیات زیادی به شهادت و ثمرات آن پرداخته است و کسانی که به دلیل منافع شخصی و مادیات دنیا در مسیر شهادت گام برنمی‌دارند از فرمان خداوند سرپیچی کرده و هیچ زمانی به رستگاری نمی‌رسند.

وی بابیان اینکه افرادی که دنیا را به طرفداری حق از باطل ترجیح می‌دهند، دچار زیان می‌شوند، عنوان کرد: در قرآن کریم ۱۲۰ آیه در مورد کوچک بودن دنیا نسبت به آخرت آورده شده است، درنتیجه هیچ عقل سالمی زندگی جاودان آخرت را به زندگی فانی دنیا نمی‌فروشد.

این سخنران آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با تأکید به اینکه علاقه به دنیا موجب به شهادت رسیدن اهل‌بیت(ع) شده است، مطرح کرد: انقلاب اسلامی هیچ زمانی از آمریکا و کافرها ضربه نخواهد خورد بلکه این دنیاطلبان هستند که به دلیل منافع مادی میهن خود را به بیگانگان می‌فروشند.

وی با اشاره به اینکه یکی از بزرگ‌ترین مشکلات جمهوری اسلامی حقوق نجومی برخی از مسئولان است، خاطرنشان کرد: در انقلاب اسلامی به دنبال برپایی حکومتی همانند حکومت امیرالمؤمنین(ع) بودیم اما امروزه برخی از مدعیان خدمت به مردم بیشتر از رفاه مردم به رفاه خود می‌پردازند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ماندگاری بابیان اینکه دنیا هدف نیست و از آن باید برای سعادت آخرت استفاده کنیم، تصریح کرد: علاقه به دنیا اگر در وجود مردم رخنه کند موجب می‌شود به فرمایشات ولی امر خود گوش نکنند همان‌گونه که در مدینه و در زمان اهل‌بیت(ع) نیز مردم به دلیل حب به دنیا و قدرت‌طلبی آن‌ها را به شهادت رساندند.

وی با تأکید بر اینکه نخستین مرحله حب به دنیا میل به دنیا است، ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) برای گرفتار نشدن مردم به میل به دنیا سفارش کرده‌اند که افراد هر شب آیاتی از قرآن کریم را قرائت کنند و دنیا را کوچک بشمارند.

استاد حوزه علمیه قم از طمع در جمع‌کردن مادیات دنیا و زیاده‌روی در مصرف آن‌ها به‌عنوان سومین و چهارمین مرحله علاقه به دنیا یادکرد و گفت: پنجمین مرحله علاقه به دنیا دفاع نکردن از حق است که در زمان اهل‌بیت(ع) در مکه و مدینه و امروزه نیز در جامعه اسلامی قابل مشاهده است.

وی با اشاره به اینکه آخرین مرحله علاقه به دنیا مبارزه با یکدیگر برای به دست آوردن دنیاست، یادآور شد: مقایسه دنیا با بزرگی خداوند یکی از راه‌های مبارزه باعلاقه به دنیاست و کسانی که دنیا را با بزرگی انسان که اشرف مخلوقات خداوند است مقایسه کنند دیگر دنیا را در دست  خود گرفته و شیطان به قلب آن‌ها نفوذ نمی‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ماندگاری افزود: امروزه مسئولان با کم‌کاری‌هایی که دارند و با بی‌توجهی‌هایی که به فرمایشات مقام معظم رهبری کرده‌اند مقصر اصلی شرایط مناسب جامعه هستند اما مردم نیز باید بدانند که رسالت‌های مشخصی را بر عهده دارند.(p1)