به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، خانم زین‌العابدین عصر امروز در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر بابیان اینکه خداوند در قرآن کریم از فطرت و آفرینش انسان‌ها برمدار فطرت واحد سخن می‌گوید، خاطرنشان کرد: فطرت همان باطن خداخواه و خدا طلب انسان است که در هر شرایطی انسان را در مسیر حق و حقیقت قرار می‌دهد.

وی افزود: در قرآن کریم به سرنوشت انسان‌های زیادی اشاره‌شده است که بر مدار فطرت در صراط مستقیم قرارگرفته و به مقام عبودیت و بندگی خدا رسیده‌اند که یکی از این انسان‌ها که با بهره‌گیری از هدایت فطری توانست در صراط حق قرار گیرد، لقمان حکیم است که قرآن کریم از لقمان به نیکی یادکرده و نصایح او را برای عالمیان بازگو می‌کند.

استاد حوزه علمیه خواهران در ادامه به استناد آیات ابتدایی سوره بقره به‌مراتب هدایت در زندگی مؤمنان اشاره کرد، افزود: مؤمن از دو نوع هدایت برخوردار است که یکی هدایت برمدار فطرت و دیگری هدایت به‌واسطه کتاب الله و انبیای الهی است و خداوند هدایت دوم را به‌واسطه ایمان به مؤمن اعطا می‌کند.

زین‌العابدین ایمان به غیب، اقامه نماز، انفاق، پرداخت خمس و زکات، ایمان به  خدا و رسول خدا را از برکات هدایت فطری و هدایت به‌واسطه انبیای الهی و کتاب الله عنوان کرد، گفت: قرآن کریم این پنج صفت را از مهم‌ترین ویژگی‌های مؤمنانی عنوان می‌کند که از نعمت هدایت فطری و هدایت انبیای الهی به‌صورت توأمان برخوردار هستند.

وی یادآور شد: همان‌طور که هدایت به‌واسطه فطرت ممکن است، عده‌ای از افراد به دلیل دور شدن از فطرت دچار ضلالت می‌شوند و کسانی که از فطرت خدای جوی خویش دورمانده و دچار ضلالت شوند به‌یقین نخواهند توانست به‌واسطه کتاب و دعوت انبیای الهی هدایت شوند زیرا فطرت پاک لازمه پذیرش ولایت انبیای الهی و لازمه پذیرش کتاب الله است.(p1)