به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین فرشاد امشب در شبستان امام خمینی(ره) گفت: یکی از مسئولیت‌های مهم حضرات معصومین هدایت‌گری جامعه و انسان‌ها به‌عنوان جانشینان انبیای الهی است و وظیفه دارند بشریت را به سمت خداوند دعوت نمایند.

وی افزود: در فرازی از زیارت جامعه کبیره به ائمه معصومین به‌عنوان هدایت‌گران جامعه ازنظر مسائل اعتقادی، اجتماعی و… سلام داده می‌شود؛ زیارت جامعه کبیره در اصل شناسنامه تشیع بوده و یک دعای کامل امام شناسی است که باید بیشتر موردتوجه قرار بگیرد و فرازهای آن در جامعه تبیین شود.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: نبی گرامی اسلام به‌عنوان هدایت‌گر جامعه، حریص به هدایت انسان‌ها بودند و تلاش می‌کردند انسان‌ها را به سمت حقانیت سوق بدهند و در مناسبت‌های مختلف این عمل را انجام می‌دادند.

حجت‌الاسلام فرشاد یادآور شد: آگاهی دادن و متوجه کردن مردم نسبت به معاد، آخرت، قبر و قیامت به‌صورت فراوان در سیره اهل‌بیت(ع) مشهود و در تاریخ ثبت شده است.ائمه معصومین حتی در زمان جنگ با کفار نیز از فرصت‌های به‌دست‌آمده نهایت استفاده را می‌کردند و متناسب با وضعیت پیش‌آمده لشگر اسلام و لشگر دشمن، مسئله هدایت‌گری را انجام می‌دادند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بر اساس روایات وارده، هدایت کردن انسان‌ها آن‌قدر مهم است که قابل قیاس با هیچ‌چیزی در دنیا نیست؛ لذا مسئولیت معلمان و فرهنگیان و مسئولین فرهنگی در خصوص هدایت نسل جوان و جامعه امروزی امری ارزشمند است.

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها تأکید کرد: اگر انسان بخواهد به‌درستی هدایت شود، در مسیر مستقیم قدم بردارد و در این راه سخت ثابت‌قدم بماند، باید در مسیر اهل‌بیت(ع) گام بردارد و بر اساس دستورات قرآن کریم و روایات عمل نماید.

وی در پایان تأکید کرد: سبک زندگی انسان باید دقیقاً هماهنگ با سبک زندگی حضرات معصومین باشد تا به حیات طیبه دست پیدا نماید، لذا تأسی به رفتار، گفتار، سیره و روش اهل‌بیت(ع) بهترین روش برای رسیدن به جاودانگی و سعادت اخروی است.