به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، خانم مجیدی عصر یکشنبه در شبستان نجمه خاتون سلام‌الله علیها حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها صله ارحام و محبت و مودت نسبت به فرزندان را از خصایص حیات فاطمی عنوان کرد، گفت: اگر زندگی حضرت زهرا سلام‌الله علیها را موردبررسی قرار دهیم می‌بینم که در زندگی ایشان حتی یک کلام ناشایست نسبت به اعضای خانواده و عامه مردم وجود ندارد.

وی افزود: حضرت زهرا سلام‌الله علیها همواره فرزندان خود را با لفظ «قره عینی» یا «ثمره فدائی» یعنی نور چشم من و میوه دل مورد خطاب قرار داده و همواره خود را فدایی امام علی علیه‌السلام می‌دانستند.

استاد حوزه علمیه خواهران با تأکید بر اینکه خداوند خانواده امام علی علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها را برای ابناء آدم الگو قرار داده است، گفت: در خانه حضرت زهرا سلام الله علیها روابط اعضای خانواده با یکدیگر بر مبنای محبت، دلسوزی، همکاری و احترام تنظیم شده بود به همین دلیل فرزندان چنین خانواده ای که پدر و مادرش مانند بحر عظیمی هستند به تعبیر قرآن مروارید و مرجان خواهند بود.

مجیدی ریشه مشکلات در خانواده های امروزی و علت سردی روابط خانوادگی را در سهم خواهی اعضای خانواده از یکدیگر عنوان کرد، افزود: متأسفانه در خانواده ها اعضای خانواده نسبت به یکدیگر حس همکاری و دلسوزی ندارند و هرکس در این میدان توقع دارد به هر شکل ممکن خواسته های خود را برآورده کرده یا خواست خود را بر دیگران تحمیل کند.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه یکی از القاب حضرت زهرا سلام الله علیها «ام ابیها» است، گفت: «ام ابیها» یعنی مادر پدر یعنی کسی که مانند مادر نسبت به پدرش دلسوز است و خداوند این وجه تسمیه را به این علت برای حضرت زهرا سلام الله علیها انتخاب کردند که ایشان نه تنها نسبت به فرزندان و همسر بلکه نسبت به پدر خود و حتی امت اسلام بسیار دلسوز و مهربان بوده و همواره برای نجات امت در تلاش بودند.

وی افزود: قرآن کریم از حضرت زهرا سلام الله علیها به عنوان سیده زنان عالم و بهترین اسوه و الگو برای زنان و مردان عالم یاد می کند؛ بنابراین همانطور که عمل به احکام دین بر مردان و زنان واجب است الگو برداری و عمل به سیره حضرت زهرا سلام الله علیها نیز برای امت اسلامی واجب است.(p2)