به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها،، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسلم گریوانی، عصر یکشنبه در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر با اشاره به مقام عصمت حضرت زهرا سلام‌الله علیها، ابعاد مختلف مقام عصمت را تبیین کرد، گفت: عصمت قرار گرفتن اراده مؤمن در مسیر اراده خداوند است.
استاد حوزه علمیه قم افزود: اگر اراده مؤمن با خداوند متعال همسو شده و یکی باشد مؤمن به درجه عصمت می‌رسد و منظور از عصمت ائمه معصوم علیه‌السلام و حضرت زهرا سلام‌الله علیها نیز همین مطلب است؛ زیرا اراده حضرت زهرا سلام‌الله علیها در طول زندگی کاملاً منطبق و همسو بااراده خداوند بود و به همین دلیل باوجود قدرت بر گناه هرگز به گناه آلوده نشده و در مرتبه کامل اخلاص و بندگی خداوند قرار داشتند.
وی تصریح کرد: بر این اساس اهل‌بیت علیه‌السلام مصداق این آیه قرآن کریم هستند که می‌فرماید«. وَمَا یَنْطِقُ عَنِ الْهَوَی* إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْیٌ یُوحَی» و از سر هوس سخن نمی‌گوید، این سخن به‌جز وحیی که وحی می‌شود نیست و ازآنجایی‌که این آیه بر پیامبر صلی‌الله علیه و آله نازل‌شده است نشان می‌دهد که تا چه اندازه حضرت زهرا سلام‌الله علیها درزمینه خلق خو و معیارهای بندگی به حضرت رسول صلی‌الله علیه و آله نزدیک هستند به‌گونه‌ای که در روایت‌های مختلف، نزدیک‌ترین شخص ازنظر اخلاق و سجایای اخلاقی به حضرت رسول صلی‌الله علیه و آله حضرت زهرا سلام‌الله علیها عنوان‌شده است.
وی مقام عصمت حضرت زهرا سلام‌الله علیها را یک مقام خاص دانست، افزود: مقام حضرت زهرا سلام‌الله علیها به حدی بلندمرتبه عظیم است که امام صادق علیه‌السلام می‌فرمایند «شما برای برآورده شدن حوائج خود به ما اهل‌بیت علیه‌السلام توسل کنید و ما برای برآورده شدن حوائج خود به حضرت زهرا سلام‌الله علیها متوسل می‌شویم» و این مقام و عصمت بی‌نظیر حضرت زهرا سلام‌الله علیها در حالی است که عمر مبارک ایشان بیشتر از ۱۸ سال نبود.
استاد حوزه علمیه قم حضرت زهرا سلام‌الله علیها را سرمایه اسلام در برابر جهانیان عنوان کرد، گفت: وجود شخصیتی بی‌نظیر مانند حضرت زهرا سلام‌الله علیها در جهان اسلام جایگاه زن و قدرت پرورش دهندگی بی‌نظیر زن را نشان می‌دهد و زنان فاطمی باارزش‌ترین ثروت امت اسلام در برابر جهانیان هستند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین گریوانی با تأکید بر اینکه برای الگو شدن در نظام اسلامی تفاوتی میان زن و مرد وجود ندارد، خاطرنشان کرد: امام زمان (عج) می‌فرمایند: «فاطمه دختر رسول خدا (صلی‌الله علیه و آله) و مادر ما برای ما الگو هستند».
عضو هیئت‌علمی و معاون توسعه و منابع پژوهشگاه علوم وحیانی معارج با اشاره به اینکه قرآن کریم سبک استوار و طریق قوی را برای سعادت به انسان معرفی می‌کند، یادآور شد: ثمره قرار گرفتن در این سبک و طریق قرآنی ثبات در زندگی و عدم تزلزل در مسیر بندگی و آرامش مطلق در زندگی است.