به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، خانم قاسمی ظهر امروز در رواق حضرت خدیجه سلام‌الله علیها حرم مطهر با اشاره به جایگاه توحید و موحد واقعی در قرآن کریم گفت: قرآن کریم موحد واقعی را شخصی می‌داند که به مبدأ و معاد اعتقاد داشته باشد و تمامی زندگی او در باور قلبی به خداوند خلاصه شود.

استاد حوزه علمیه خواهران بابیان اینکه آیه ۴ سوره فتح به خوبی اوصاف موحدان را تبیین کرده است، افزود: طبق این آیه موحد واقعی کسی است که در این عالم تنها به خداوند تکیه باشد «هُوَ الَّذی أَنْزَلَ السَّکینَةَ فی قُلُوبِ الْمُؤْمِنینَ لِیَزْدادُوا إیماناً مَعَ إیمانِهِمْ وَ لِلَّهِ جُنُودُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ کانَ اللَّهُ عَلیماً حَکیماً».

وی با تأکید بر اینکه اگر انسان به خداوند ایمان داشته باشد و به مقام ایمان و مؤمن شدن برسد تمام هستی و تمامی لشکریان خداوند در زمین و آسمان مدافع حریم انسان شده و از او دفاع می‌کنند، گفت: اتکا و ایمان به خداوند انسان را با تمام هستی هم‌نوا و هم‌صدا می‌کند و کسی که با عالم هم‌صدا شود عالم در خدمت او بوده و به او خدمت خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: امام علی علیه‌السلام در نهج‌البلاغه می‌فرمایند«اگر انسان به دنبال دنیا باشد دنیا از او گریزان است درحالی‌که اگر به خداوند ایمان داشته باشد و مؤمن شود تمام عالم به او خدمت می‌کند».

قاسمی دور شدن از کبر و غرور را از دیگر برکات ایمان به خدا عنوان کرد، افزود: کسی که خداوند را در این عالم مالک حقیقی بداند هرگز دچار غرور نمی‌شود و قرآن کریم در این زمینه فرعون را مثال می‌زند که به دلیل عدم باور به توحید در دنیا دچار غرور شد و به خاطر همین غرور دچار عذاب الهی شده و به‌وسیله ریزترین مخلوق خداوند یعنی پشه به هلاکت رسی تا همگان به عجز و ناتوانی خود در برابر خالق توانا آگاه شوند.

وی با اشاره به اینکه عصای حضرت موسی علیه‌السلام به پشتوانه ایمان تبدیل به ماری بزرگ شد و از حضرت موسی علیه‌السلام در برابر فرعون و ساحران دفاع کرد، یادآور شد: اگر انسان به خداوند ایمان داشته  باشد مانند حضرت ابراهیم علیه‌السلام می‌تواند به مقام خلیل الرحمان برسد و در این عالم بالاترین مرتبه مؤمن، مرتبه دوستی با خداوند است.(p2)