به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین حسین ظهیری امروز در نشست معرفتی زمزم معرفت که پیش از اذان مغرب در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به نقش بانوان در تاریخ اسلام اظهار کرد: این افراد در موارد بسیاری با عملکرد خود از جایگاه ارزش‌های دین مبین اسلام حراست کرده و گاهی نیز موجب پیشرفت این دین شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه جنسیت افراد در اسلام مطرح نیست، گفت: این دین نگاه مطلوبی به بانوان و مردان دارد و در هر عرصه‌ای حقوق آن‌ها را به خوبی مشخص کرده است.

این کارشناس معارفی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) خاطرنشان کرد: مقام و منزلت انسان در دنیا و آخرت به جنسیت او نیست به همین علت گاهی جایگاه برخی از زنان از برخی مردان نه فقط بالاتر است بلکه گاهی زنان هستند که می‌توانند مردان را شفاعت کنند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بدون حضور بانوان نمی‌توانست به نتیجه برسد، تصریح کرد: امام خمینی(ره) با استفاده از مشارکت مردان و بانوان توانست مقابل رژیم شاهنشاهی ایستادگی کند، بانوان در تاریخ انقلاب اسلامی نیز حضور پررنگی داشته و توانسته‌اند در تحقق اهداف انقلاب اسلامی نقش‌های مهمی را ایفا کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ظهیری با اشاره به ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها گفت: ولادت ایشان همانند یک معجزه بود چراکه خداوند متعال پیامبر اسلام(ص) را در هنگام تولد حضرت زهرا سلام‌الله علیها در قرنطینه گذاشتند و به ایشان دستور دادند که با هیچ فردی حتی حضرت خدیجه سلام‌الله علیها ارتباط نداشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه مقام و منزلت بانوان در اسلام باید برای همگان به ویژه دختران کنونی جامعه اسلامی تبیین شود، گفت: در عرصه‌های مختلف جامعه باید از جایگاه مادران تجلیل شود تا این افراد بتوانند نقش خود را به شیوه مطلوب ایفا کنند.(p2)