به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام محمد رضا حسنی در زمزم معرفت که در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار شد، درباره اهمیت ماه رجب گفت: اگر انسان می خواهد در ماه مبارک رمضان از شب های قدر بهره مند شود و از آن استفاده کند، باید به ماه رجب توجه ویژه ای داشته باشد.

وی افزود: یکی از عوامل موثر و تاثیرگذار برای درک شب های قدر توجه به ماه شعبان و رجب است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به توصیه ائمه (ع) پیرامون ماه رجب، تصریح کرد: ائمه (ع) استغفار کردن از محضر خداوند را بسیار توصیه کرده اند که انسان به صورت روزانه در محضر خداوند توبه کند.

حجت الاسلام حسنی تاکید کرد: بر اساس روایات که اگر فردی یک روز در ماه رجب روزه بگیرد خداوند فشار قبر را از او بر می دارد و اگر دو روز در این ماه را روزه بگیرد خداوند عبور از پل صراط را بر او آسان می کند و اگر سه روز در این ماه روزه بگیرد، از هراس قیامت درامان خواهد بود.

وی با بیان اینکه همه انسان ها به امام(ع) اعتقاد دارند، ابراز کرد: همه انسان ها در این دنیا یا در عمل و یا در رفتار به امام اعتقاد دارند البته باید به این توجه کرد که باید به چه نوع امامی اعتقاد داشته باشیم چرا که قرآن کریم دو نوع امام را مطرح می کنند، یک نوع امامی که انسان را به سوی آتش دعوت می کند مانند شیطان و نوع دوم امامی است که انسان را به سوی راه حق و خداوند دعوت می کند.

استاد حوزه علمیه به پایه و رکن های اسلام اشاره و عنوان کرد: امام باقر (ع) می فرماید نماز، حج ، روزه، زکات و ولایت پنج رکن و اصلی اسلام به شمار می رود که مهمترین اصل آن ولایت است.

وی با بیان اینکه توجه به اهل بیت (ع) و حرکت در مسیر آنان رفع کننده بسیاری از مشکلات و گرفتاری ها است، خاطرنشان کرد: فردی که اعتقاد به امام (ع) نداشته باشد برای رفع مشکلات خود نمی داند چه کارهایی را انجام دهد اما فردی که به امام (ه) اعتقاد دارد قطعا با توجه به سیره امامان می تواند بسیاری از مشکلات خود را حل کند، همچنین بر اساس روایات، امامان در روز قیامت دستگیر محبان خود خواهند شد.(p3)