علی افتخاری در گفت‌وگو با پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها گفت: با توجه به حضور پرشور زائرین و ارادتمندان حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها در ایام تعطیلات نوروز ۹۷، اداره خدمات زائر، خدمات متنوعی را در این راستا به زائرین ارائه می‌دهد و خدمات خود را به‌صورت شبانه‌روزی افزایش داده است.

رئیس اداره خدمات زائر افزود: جهت رفاه حال زائرین در ایام نوروز، ماشین‌های برقی زائربر به‌صورت ۲۴ ساعته در میدان آستانه فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: در بخش خدمات ویلچر نیز در ۶ شیفت ۴ ساعته و در هر شیفت ۴۵ نفر و درمجموع ۲۷۰ نفر در شبانه‌روز به زائرین خدمات ارائه می‌دهند و زائرین را جابه‌جا می‌کنند.

افتخاری در ادامه با اشاره به فعالیت مضاعف کفشداری‌های حرم بانوی کرامت گفت: با توجه به حضور پرشور زائرین در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، تمامی کفشداری‌ها جهت رفاه حال زائرین به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره خدمات زائر حرم بانوی کرامت افزود: در بخش اسکان نیز در زائرسرای کوثر فاز ۱ و ۲ نیز در هر شب به ۶۵۰ نفر خانم و آقا به‌صورت رایگان اسکان داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دفاتر امانت‌داری نیز به‌صورت ۲۴ ساعته و همچنین دفاتر اشیاء قیمتی و دفاتر شارژ موبایل نیز جهت رفاه حال زائرین به‌صورت شبانه‌روزی در حال ارائه خدمات هستند.

علی افتخاری در ادامه با اشاره به خدمت‌رسانی دفتر اشیاء پیداشده افزود: فعالیت دفتر اشیاء پیداشده به‌صورت ۲۴ ساعته بوده و همچنین ارائه چادر به بانوان در ۵ شعبه در ۴ طرف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها در حال فعالیت است و همچنین کسانی که شخصاً نیاز به ویلچر داشته باشند نیز می‌توانند ویلچر دریافت نمایند.

وی در پایان بیان کرد: دفتر اشخاص گمشدگان نیز به‌صورت جداگانه در رواق خواهران و برادران به‌صورت شبانه‌روزی در حال ارائه خدمات می‌باشد و همچنین با هماهنگی صورت گرفته با اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان قم با استقرار نیروهای گردشگری در مقبره شماره ۳۵ صحن امام رضا علیه‌السلام، خدمات اسکان به زائرین ارائه داده می‌شود.(t1)