به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، خانم قاسمی در رواق حضرت خدیجه (س) حرم مطهر با اشاره به تأثیر ولایت در عبادت گفت: همه عبادات و اعمال انسان زمانی مقبول درگاه الهی می‌شوند که در پناه تبعیت از ولایت الهی انجام‌شده باشند.
وی با اشاره به حدیثی از امام محمدباقر علیه‌السلام در این زمینه تصریح کرد: اسلام بر پنج رکن نماز، روزه، جهاد، زکات و ولایت استوار است که همه این ارکان باوجود ولایت کامل شده و به رشد و کمال می‌رسد.
استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: خداوند ولایت را بر ما واجب نموده است همچنان که در سوره نساء آمده «ای اهل ایمان فرمان خدا و رسول و فرمان جانشینان رسول خدا را اطاعت کنید».
قاسمی با اشاره به حدیثی از امام صادق علیه‌السلام گفت: این امام همام می‌فرمایند: «خوشا به حال کسی که عبد و مؤمن باشد؛ زیرا بنده مؤمن به هنگام ورود به قبر، شش چهره بسیار زیبا، از سمت چپ، راست، پشت، جلو، پایین پا و بالای سر همراه وی وارد قبرش می‌شوند که چهره‌های سمت راست نماز، سمت چپ زکات، پشت سر حج عمره، جلوی رو روزه، پایین پا خیر و خوبی و چهره بالای سر که از همه باشکوه‌تر بوده ولایت محمد و آل محمد صلی‌الله علیه و آله است.
وی افزود: بنا بر احادیث، چهره بالای سر که حاصل عمل ولایتمدارانه شخص مؤمن در دنیا بوده است به دیگر چهره‌ها می‌گوید «شما نور و آبرویی نداشتید و به‌واسطه من نور و آبرو پیدا کردید».
کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها تصریح کرد: ولایت اهل‌بیت همه‌جا به‌خصوص درعالم برزخ و قیامت برای انسان گره‌گشایی می‌کند.
قاسمی بابیان اینکه اعمال ما دارای سه جلوه دنیایی، باطنی (اخلاص و توجه به اهل‌بیت) و عقلایی هستند که در عالم قیامت پدیدار می‌شود، افزود: بنابراین باید مراقب اعمالمان باشیم؛ زیرا گناه موجب تضعیف ولایتمداری می‌شود.
وی ماه رجب و شعبان را بهترین فرصت برای استغفار از گناهان و روزه‌داری عنوان کرد، یادآور شد: ماه رجب و شعبان، ماه آمادگی برای ورود به ماه میهمانی خدا یعنی ماه مبارک رمضان است.