به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام موسی کاظم علیه‌السلام، اظهار داشت: ملقب شدن امام کاظم علیه‌السلام به این لقب به دلیل ایستادن حضرت در مقابل عوامل عصبانیت انسان است.

وی افزود: امام کاظم علیه‌السلام این‌چنین نبودند که در برابر منکرات و مسئله هجوم به فرهنگ اصیل و احکام الهی و مسئله حفظ نیروها که یکی از رسالت‌های مهم در عرصه امربه‌معروف و نهی از منکر است ایستادگی نکنند و در مقابل آنان سخنی نگویند.

امام‌جمعه قم فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر را فعالیتی برای حمایت از مردم دانست و ابراز کرد: بندگان خداوند را عواملی تهدید و عناصری تشدید می‌کند که امر به معروف ونهی از منکر برای مشخص شدن این عوامل است.

وی تصریح کرد: اکنون نظام و حکومت در اختیار ما است اما هر وظیفه‌ای یک خط و مشی و برنامه خاص خود را دارا است و اگر چنانچه گروه‌ها و جناح‌ها در عرصه سیاست وارد می‌شوند چارچوب خاصی دارند و ممکن است فقط در دوران انتخابات خود را نشان دهند اما برخی کارها مانند بازار، نماز جماعت و جمعه، حرم‌ها و مساجد در نظام برنامه‌های جاری مانند نهر هستند که همیشه باید باشند و جز جناحی نباشند.

آیت‌الله سعیدی با تأکید بر اینکه مساجد، حرم‌ها، بازار و … نباید به جناح ها گره بخورند، عنوان کرد: اگر مساجد، حرم‌ها و بازار با جناح‌ها گره بخورد، به دلیل رفت‌وآمد دوره‌های مختلف انتخابات، این مکان‌ها نیز دچار مشکل می شوند.

وی بیان کرد: بعد از تقوای الهی، تقوای رفتاری نیز باید برای رضای خداوند انجام شود، همچنین امربه‌معروف و نهی از منکر نمی‌تواند برای کسی چیزی جز خیر بخواهد چراکه این فریضه درصدد حفظ نیروها است.(p1)