به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام حسین معرفت ظهر امروز در دیدار با تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) و امام‌جمعه قم که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به اینکه برنامه‌ها و طرح‌های مطلوبی سال گذشته در سطح استان اجراشده است، اظهار داشت: در سطح استان کارهای زیر بنایی مناسبی ازجمله تفاهم‌نامه با حوزه علمیه و برنامه‌های دیگری در آموزش‌وپرورش و ادارات صورت گرفته است.

وی افزود: تفاهم‌نامه ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر با حوزه علمیه در بخش‌های مختلف کمک‌های بسیاری را در اجرای برنامه‌ها انجام داد که به دنبال این هستیم تا چنین تفاهم‌نامه ای در جامعه المصطفی انجام شود و بتوانیم امربه‌معروف و نهی از منکر را به‌صورت برون‌مرزی احیا و انجام دهیم.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم عنوان کرد: در آموزش‌وپرورش برنامه‌های مطلوبی از سوی ستاد امربه‌معروف انجام‌شده است که از طریق دانش آموزان توانسته‌ایم به درون خانواده‌ها راه پیدا کنیم و برنامه‌ها را اجرا کنیم.

وی به تشکیل شوراها در ادارات اشاره و تصریح کرد: در ادارات شوراهای امربه‌معروف تشکیل‌شده است، همچنین بازرسانی برای ارائه گزارش به ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر از ادارات سرکشی می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌ معرفت اجرایی شدن طرح تذکر لسانی را مدنظر قرارداد و بیان کرد: حدود ۲۰۰ نفر به‌صورت دونفره، هفته‌ای دو نوبت در سطح خیابان صفائیه، دورشهر و حرم مشغول تذکر لسانی هستند که در آینده این جلسات بیشتر خواهد.

وی به طرح ناظر اشاره و خاطرنشان کرد: طرح ناظر تاکنون به‌صورت محدود در قم اجرا می‌شد اما امسال به‌صورت گشت نامحسوس برای خودروهایی که ایجاد منکر و آلودگی صوتی می‌کنند، گسترده اجرا خواهد شد.(p2)