به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی عصر امروز در برنامه زمزم معرفت که در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام کاظم علیه‌السلام اظهار داشت: بر اساس حدیث این امام همام؛ هر بار که مردم گناهانی انجام می‌دهند که آن را درگذشته انجام نمی‌دادند خداوند نیز بلای جدیدی برای آنان نازل می‌کند.

وی افزود: بیماری‌ها و بلاهای جدیدی که درگذشته وجود نداشت و اکنون به وجود آمده است به دلیل گناهان جدید و خطرناکی است که نمونه آن اکنون در فضای مجازی صورت می‌گیرد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به نسب اکثر امام‌زادگان ایران به موسی بن جعفر علیه‌السلام خاطرنشان کرد: اکثر این فرزندان حضرت از کنیزهای ایشان بوده‌اند و همچنین تعداد همسر این امام بزرگوار بیشتر از دیگر امامان ذکرشده است.

وی به ویژگی امام کاظم علیه‌السلام اشاره و تصریح کرد: انسان در گام نخست برای دوری از عصبانیت باید گام نظری بردارد به این معنا که با منافع حلم، بردباری و عصبانیت آشنا شود چراکه آشنایی با این ویژگی‌ها انسان را از عصبانیت به دور می‌کند، همچنین در گام دوم که عملی است باید تصور داشته باشد به‌نوعی خود را وادار به بردباری کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی بابیان اینکه شرح صدر بردباری و حلم انسان را افزایش می‌دهد، ابراز کرد: شرح صدر به معنای دوری از عصبانیت است ازاین‌رو گفتن ۷۰ مرتبه یا فتاح در طلوع فجر به شرح صدر می‌دهد.

وی به لقب عنوان کرد: با توجه به اینکه موسی بن جعفر علیه‌السلام در دوران خود مورد ظلم و ستم بسیاری قرار گرفتند اما هیچ‌گونه نفرینی به آزاردهندگان نمی‌کردند به همین دلیل این امام بزرگوار به لقب کاظم مشهور شدند.(p2)