به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین میرشفیعی امشب بعد از نماز مغرب و عشا در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر، با اشاره به اهمیت عید مبعث اظهار داشت: شبی به این عظمت در تاریخ بشریت وجود ندارد که برترین شخصیت عالم وجود برای هدایت بشریت مبعوث شده است.

وی به آداب شب مبعث اشاره کرد و افزود: انجام غسل، خواندن زیارت و ۱۲ رکعت نماز از جمله آداب این شب است که اجر و پاداش بسیاری دارد. امام جواد علیه السلام می فرماید اگر فردی این نماز را به جا بیاورد برای او ۶۰ سال عبادت نوشته می شود.

استاد حوزه علمیه آداب روز عید مبعث را مد نظر قرار داد و خاطرنشان کرد: خدواند برای مؤمنی که این روز را روزه بگیرد ۷۰ سال عبادت در نظر می گیرد، از این رو شب و روز مبعث دارای برکات و پاداش فراوانی است.

حجت الاسلام والمسلمین میرشفیعی با اشاره به اینکه فقط خداوند و انبیا (ع) هستند که شخصیت واقعی پیامبر(ص) را به خوبی می شناسند، ابراز کرد: خداوند و فرشتگان دائما بر پیامبر خاتم (ص) درود می فرستد و خطاب به اهل ایمان نیز می فرماید بر پیامبر(ص) صلوات بفرستید.

وی وجود پیامبر(ص) را معجزه الهی دانست و عنوان کرد: زندگی آن حضرت، صفات، کمالات، حلم ، اخلاق، مهربانی و خیر خواهی آن حضرت نیز معجزه است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بزرگترین جلوه گاه در عالم هستی وجود پیامبر گرامی اسلام(ص) است، ابراز کرد: ما مسلمانان با کمبود معرفت نسبت به آن حضرت مواجه هستیم به همین دلیل سزوار است یک روز شماری برای ایام حیات پیامبر (ص) نوشته شود که تمام زندگی آن حضرت شناسایی شود، همچنین صدا و سیما نیز باید سخنرانی های پیرامون زندگی پیامبر اسلام (ص) را نمایش دهد.

وی با اشاره به اینکه مهمترین موضوع این بوده که بدانیم بعثت چگونه صورت گرفته است، ابراز کرد: پیامر اسلام زینت عرش خداوند است، از این رو خداوند بر همه امت، منت گذاشته است و عالی ترین شخصیت در بین انبیا (ع) را در بین انسان ها مبعوث کرده است.(p2)